Poșta Română, o nouă întoarcere în timp. Poștalionul e aproape
Poșta Română înregistrează o nouă întoarcere în timp, după ce a redescoperit transportul poștal internațional efectuat pe cale rutieră. În acest ritm, poștalionul nu este o perspectivă foarte îndepărtată, dar noi așteptăm cu interes aprinderea focurilor pe dealuri.
Într-unanunța neașteptat, Poșta Română anunță cu mândrie inaugurarea unei noi curse poștale deservită de autoturisme pe ruta Bucureşti – Timişoara – Frankfurt şi retur. Poșta Română susține că o astfel de soluție este binevenită în pandemie, în condiţiile în care transportul pe cale aeriană nu este întotdeauna accesibil.
„În contextul crizei SARS-CoV-2, care a demonstrat că transportul pe cale aeriană nu este întotdeauna accesibil, Compania Naţională Poşta Română anunţă că a inaugurat o nouă cursă poştală auto: Bucureşti – Timişoara – Frankfurt şi retur. Aceasta va asigura schimbul de trimiteri poştale cu origine Germania şi destinaţie România”, se anunță în comunicatul Poștei Române.
Cursa auto către Germania reprezintă o premieră în istoria Poştei Române. Credem și noi. Poșta aeriană este deja ceva obișnuit în ultimul secol și ceva. Și totuși, vremurile disperate cer soluții disperate.
Poșta Română explică de ce a ales să facă transport poștal internațional cu mașinile
„Situaţiile create de închiderea aeroporturilor şi apariţia unor întârzieri necontrolabile în activitatea de livrare ne-au provocat să găsim soluţii alternative de transport. Utilizarea căii rutiere este poate, cea mai sigură modalitate de livrare la destinaţie a trimiterilor clienţilor Poştei Române. Întotdeauna am pus pe primul plan respectarea angajamentelor asumate. Aşa am decis înfiinţarea unei curse auto pe ruta Bucureşti – Timişoara- Frankfurt şi retur. Meseria de poştaş înseamnă, prin definiţie, crearea de punţi între oameni, ceea ce încercăm şi noi să facem prin toate măsurile pe care le implementăm”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poştei Române.
Cursa auto se face cu autoturisme şi şoferi ai Companiei Naţionale Poşta Română şi va avea, pentru început, o frecvenţă de două ori pe săptămână, în zilele de marţi şi vineri. Prima cursă a ajuns la Frankfurt miercuri, 4 august, urmând ca astăzi să se întoarcă spre Bucureşti.
Noi încă ne mai întrebăm ce justifică existența Poștei Române, în condițiile în care mesajele circulă electronic, iar coletele sunt transportate mult mai eficient de companiile de curierat. Ne gândim cu drag la momentul în care nu vom mai aștepta cu lunile un colet din China pentru care trebuie apoi să stăm cu orele la coadă într-un oficiu poștal. Asta în cazul fericit în care această instituție anacronică va pierde beneficiile plătite nejustificat de contribuabili.