Posibilă soluţie pentru ridicări auto şi alte abuzuri
Ridicarea maşinilor a devenit o reală problemă la nivel
naţional. Zilnic sunt ridicate mii de maşini pentru parcare
neregulamentară, în condiţiile în care nu există suficiente locuri
de parcare. În majoritatea cazurilor şoferul este cel care a
greşit. Există însă şi cazuri în care firmele de ridicări auto
acţionează abuziv. Majoritatea abuzurilor comise împotriva
şoferilor rămân necunoscute din diverse motive. Pe de o
parte, se mizează pe faptul că unii şoferi nu cunosc
legislaţia.
Pe de altă parte, şoferii care realizează că s-a comis
un abuz consideră că nu vor avea niciodată câştig de cauză
în faţa celor care fac legea – firmele de ridicări auto, Primării,
servicii de Poliţie Rutieră – astfel încât ajung să plătească taxa
de recuperare a maşinii fără să mai tragă un semnal de alarmă
privind abuzul comis. Şi nu în ultimul rând, sunt şoferii care ar
vrea să-şi ceară drepturile în instanţă, însă după ce au plătit o
taxă de recuperare cât salariul mediu pe economie (700-800 lei), nu
mai au resurse financiare pentru a achita serviciile unui avocat
pentru consultanţă şi reprezentare în instanţă.
„După o atentă analiză a problemelor cu care se confruntă
şoferii români, am considerat că e necesar să existe o
asociaţie care să vină cu soluţii concrete în sprijinul
şoferilor care consideră că în cazul lor s-a produs un abuz. Vizăm
atât abuzurile comise în cazul ridicării maşinilor, cât şi
conflictele cu societăţile de asigurări şi probleme ce ţin de
contractele de leasing.”, a declarat Marian Moroşanu, preşedintele
ASDR.
Două dintre motivele pentru care şoferii pot cere în
instanţă restituirea taxelor plătite firmei de ridicări auto sunt
completarea incorectă a procesului verbal şi avarierea
autoturismului în procesul de ridicare. Şoferii îşi mai pot
recupera banii dacă reuşesc să dovedească faptul că maşina staţiona
regulamentar în momentul când a fost ridicată.
ASDR îşi desfăşoară activitatea pe întreg teritoriul
României şi le oferă membrilor săi asistenţă juridică
gratuită, aceştia beneficiind de serviciile unui avocat care le va
oferi consiliere de specialitate şi reprezentare în instanţă. În
cazul în care se demonstrează că s-a comis un abuz, şoferul poate
recupera banii plătiţi pe taxele pentru ridicare, transport şi
depozitare, precum şi amenda. Sprijin financiar. Pe lângă asistenţa
juridică, ASDR le oferă membriilor săi sprijin financiar. Aceştia
pot primi suma necesara pentru a-şi recupera maşina sau pentru a
plăti amenda, urmând ca, ulterior, să restituie aceşti bani
integral sau în rate.
ASDR pune la dispoziţia şoferilor care se confruntă cu
probleme tehnice servicii de tractare auto, depanare şi
cazare pe teritoriul României. Asociaţia Şoferilor şi a Drepturilor
acestora din România (ASDR) a fost înfiinţată cu scopul de a oferi
sprijin şi asistenţă şoferilor în momentele când aceştia întâmpină
dificultăţi. Totodată, ASDR are ca obiectiv diminuarea numărului
tot mai mare al cazurilor de nereguli şi abuzuri comise asupra
şoferilor.
Prin acţiunile sale, ASDR ia atitudine împotriva acestor
abuzuri şi îi sprijină pe conducătorii auto care se confruntă cu
astfel de probleme. De asemenea, un obiectiv important al
ASDR este încurajarea conducătorilor auto să respecte legislaţia în
vigoare şi să aibă un comportament responsabil în trafic.
Şoferii care au nevoie de sprijin din partea ASDR
pot folosi una din următoarele opţiuni de contact:
– pe site-ul www.asdr-romania.ro
– la email: office@asdr-romania.ro
– la numerele de telefon: 0728.502.426 /
0755.885.554