Porsche pregătește un 911 complet electric cu baterie solidă. Când este planificat debutul?
După ce Porsche a confirmat că noile generații Macan și 718 vor fi electrice apare acum informația că s-ar pregăti și un 911 cu emisii zero. Viitoarea sportivă germană ar urma să folosească baterii solid-state dezvoltată de compania QuantumScape care colaborează cu Grupul Volkswagen. Coupe-ul cu zero emisii ar putea să-și facă debutul înainte de 2030.
Viitorul Porsche 911 electric va sosi până în 2030
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Cu ocazia conferinței anuale a companiei, Porsche a anunțat că va lansa până în 2025 două noi modele electrice. Primul dintre acestea va fi noua generație Macan și își va face apariția în cursul anului 2023. Celălalt va fi succesorul actualului 718 Cayman/Boxster, care va debuta doi ani mai târziu, de asemenea într-o configurație 100% electrică.
Pe de altă parte, compania din Zuffenhausen a confirmat recent dezvoltarea unui 911 hibrid. Porsche se așteaptă ca modelele sale cu emisii zero să reprezinte 80% din vânzările anuale până în 2030. De asemenea, oficialii producătorului din Stuttgart au mai precizat că dacă vor fi eliminate toate mașinile echipate cu motor cu ardere internă, iconicul 911 va fi ultimul din istorie care va fi oferit cu motoare termice înainte de a deveni electric.
În ultimele zile au apărut informații potrivit cărora Porsche ar lucra deja la viitorul 911 alimentat cu baterie. Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a declarat într-un interviu acordat publicației germane „Manager Magazin” că există posibilitatea ca un 911 complet electric să vadă lumina zilei înainte de sfârşitul acestui deceniu.
Actuala generație face parte din oferta Porsche de la sfârșitul anului 2018, iar înlocuirea sa este așteptată până în 2026. Prin urmare, cea de-a noua iterație a legendarului model este cea care va deveni electrică. Deocamdată nu se știe dacă germanii se gândesc la o nouă gamă 911 fără motoare termice sau dacă un propulsor „flat-six” și-ar mai putea face loc.
În plus, se pare că marca din Zuffenhausen intenționează să echipeze viitorul 911 electric cu o baterie solid-state foarte avansată. Aceasta este fabricată de producătorul american Quantumscape, ale cărei soluții inovatoare sunt în prezent foarte scumpe de produs. Prin urmare, acestea nu sunt încă pregătite pentru piață.
Toți marii producători auto lucrează la această tehnologie promițătoare în ceea ce privește densitatea energetică și performanța. Cel mai optimist dintre aceștia este Toyota, care speră într-o lansare pe piață în 2025. De aceea, apariția unui Porsche 911 full electric cu baterie solidă înainte de 2030 rămâne în picioare.
Ce sunt bateriile solid-state?
Celulele unei baterii solid-state folosesc același principiu ca bateriile litiu-ion. Diferența constă o în electrolitul folosit. În prezent, mașinile electrice utilizează un electrolit lichid, pe când viitoarele baterii vor folosi un electrolit solid, din ceramică, polimer sau sticlă.
Densitatea mai mare de energie a bateriilor cu stare solidă ar putea oferi, teoretic, îmbunătățiri vizibile în ceea ce privește vitezele de încărcare. Se vorbește chiar de un timp de încărcare de doar 10 minute și o autonomie de circa 800 de kilometri. Acesta ar fi un mare avantaj pentru modelele sport precum viitorul Porsche 911 electric.