Porsche Macan primește motoare mai puternice și un interior retehnologizat
Porsche Macan primește motoare mai puternice și un interior retehnologizat la 7 ani de la lansare. Este a treia actualizare a SUV-ului compact al germanilor, care va crește atractivitatea lui Macan până în momentul lansării celei de a doua generații, exclusiv electrice, din 2023.
Porsche a operat o restilizare a lui Macan, descriind noul design ca fiind „mai clar”. Partea frontală reproiectată, cu o încrustare în culoarea exterioară, scoate în evidență lățimea lui Macan, făcându-l și mai impunător.
Gama de motorizări a fost optimizată, oferind praguri de putere mai ridicate. Astfel, vârful de gamă este Macan GTS. Motorul său V6 biturbo de 2,9 litri oferă acum 440 CP – o creștere de 60 CP. Capacitatea de reacție și livrare de putere tipică mașinilor Porsche GTS garantează un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde, când este echipat cu pachetul Sport Chrono, și o viteză maximă de 272 km/h.
Macan S este echipat cu un motor V6 biturbo de 2,9 litri care produce cu 26 CP mai multă putere decât înainte, având 380 CP. Aceasta propulsează vehiculul de pe loc la 100 km/h în 4,6 secunde, permițând o viteză maximă de 259 km/h.
Un nou motor cu patru cilindri cu turbocompresor, de 265 CP, servește drept punct de intrare în lumea Macan. Sprintul standard de la 0 la 100 km/h este realizat în 6,2 secunde, iar viteza maximă este de 232 km/h. Toate motoarele sunt cuplate la transmisia Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu șapte trepte și la sistemul de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM).
Porsche Macan Facelift: Cât costă noul model în România?
Noile modele Macan oferă, de asemenea, o variabilitate mai mare a suspensiei, asigurând un echilibru între confortul maxim al suspensiei și performanțele dinamice ale mașinilor sport. Trenul de rulare a fost, de asemenea, optimizat: Macan răspunde acum cu o mai mare sensibilitate și mai direct la condițiile de drum, oferind șoferului un feedback mai bun prin intermediul volanului.
Macan GTS se diferențiază acum într-o măsură mai mare de celelalte modele din gamă, suspensia pneumatică sport (acum în standard) coborând caroseria cu 10 milimetri. Pachetul opțional GTS Sport mărește și mai mult potențialul dinamic al mașinii, cu roți cu design GT de 21 inch cu anvelope performante, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) și pachetul Sport Chrono.
În interior, Porsche Macan primește un nou concept de operare, cu o consolă centrală reproiectată. Cele mai multe butoane au fost înlocuite cu comenzi tactile. Serviciile conectate sunt oferite prin intermediul afișajului tactil Full HD de 10,9 inchi al Porsche Communication Management sau prin intermediul comenzilor vocale. Macan adoptă noile volane multifuncționale și GT Sport de pe 911.
Noile modele Macan sunt disponibile pentru comandă acum și vor fi livrate în Europa de la începutul lunii octombrie 2021. În Romania, prețurile încep de la 65.853,41 euro pentru Macan, 74.765,32 euro pentru Macan S și 91.426,51 euro pentru Macan GTS, inclusiv TVA și echipamente specifice țării.
Porsche Macan nu este la prima actualizare. De fapt, este la a treia, după cea din 2018 când a primit un tren de rulare optimizat și noi motorizări. A doua generație a lui Macan este încă departe, fiind așteptată abia în 2023. Macan II nu va dispune de motoare termice, fiind gândit ca model exclusiv electric.