Porsche face simulări cu prototipul unui motor cu hidrogen pe Nurburgring
Într-un studiu, Porsche a examinat potențialul motoarelor cu ardere cu hidrogen. Rezultatul este un grup motopropulsor de mare performanță, cu emisii la același nivel cu aerul ambiental.
Porsche încearcă să își ramifice dezvoltarea sistemelor de propulsie. Diferite soluții de propulsie, inclusiv sisteme hibride, motoare electrice și motoare cu ardere sunt dezvoltate în paralel pentru a fi utilizate în vehiculele viitoare. Hidrogenul reprezintă o alternativă potențială la combustibilii convenționali sau combustibilii sintetici. Acesta ar putea fi utilizat în motoarele cu ardere internă.
Constructorul din Stuttgart vrea să construiască motoare cu hidrogen performante. Există o dezvoltare pentru motoarele cu hidrogen. Totuși, acest lucru se realizează în principal pentru vehiculele comerciale cu o putere specifică relativ scăzută de aproximativ 50 kW per litru de cilindree. „Pentru sectorul autoturismelor, acest lucru este insuficient”, spune Vincenzo Bevilacqua, Senior Expert Engine Simulation la Porsche Engineering.
Porsche spune că simulările se încadrează în standardul Euro 7
Compania face simulări pe un motor de 4,4 litri. La bază era un motor pe benzină, dar inginerii l-au adaptat pentru a suporta uzul de hidrogen.
„Așadar, am dezvoltat un motor cu ardere cu hidrogen care își propune să se potrivească cu puterea și cuplul actualelor motoare pe benzină de înaltă performanță ca studiu de concept. În același timp, am avut și obiectivul de a obține un consum redus de combustibil și de a menține emisiile la același nivel cu aerul ambiant. Punctul de plecare pentru studiul nostru a fost un motor existent pe benzină de 4,4 litri cu opt cilindri – sau mai degrabă, setul său de date digitale, deoarece am realizat întregul studiu practic folosind simulări de performanță a motorului,” mai adăugă Bevilacqua.
Modificările aduse motorului au inclus un raport de compresie mai mare și o combustie adaptată la hidrogen. Cea mai importantă modificare a fost noul sistem de supraalimentare. Motorul rezultat a fost instalat pe o replică virtuală a unei mașini. Aceasta are greutatea de 2,650 de kilograme. Cu un timp pe tur de opt minute și 20 de secunde pe Nurburgring, vehiculul a demonstrat un potențial ridicat în ceea ce privește dinamica.
Acest motor a fost calibrat și pentru eficiență. Astfel, motorul cu hidrogen testat ar putea să respecte acum viitoarele standarde de emisii Euro 7.
Este puțin probabil ca motorul cu hidrogen să intre în producție în forma sa actuală. Chiar și așa, nu acesta a fost scopul proiectului. În schimb, efortul s-a concentrat pe examinarea potențialului tehnic al tehnologiei alternative de propulsie.
Sursa: Porsche