Porsche detaliază volanul utilizat de prototipul 919 Hybrid la LeMans
Împătimiţii jocurilor pe console l-ar putea numi zeul joystick-urilor, însă cei de la Porsche îl compară cu un „computer în mâinile pilotului”. Echipat cu mai multe butoane decât consola centrală a unei maşini obişnuite (nu suntem siguri însă că sunt mai multe decât în cazul lui Opel Astra – fie el şi OPC sau Opel Insignia pre-facelift), volanul are 24 de butoane şi întrerupătoare pe partea din faţă şi şase padele în partea din spate.
Acestora li se adaugă un ecran multifuncţional pe care pilotul primeşte informaţii în timp real care variază de la viteza de deplasare până la nivelul de încărcare al bateriilor Li-ion – pachet care alimentează un motor electric ce acţionează roţile din faţă, soluţie care îi oferă, temporar, tracţiune integrală lui Porsche 919 Hybrid.
Oficialii Porsche spun că butoanele folosite cel mai des sunt poziţionate pe marginile laterale ale volanului, pentru a putea fi uşor acţionate cu degetul mare. De exemplu, odată apăsat, butonul albastru (de pe „mânerul” drept) avertizează pilotul din faţă că urmează să fie depăşit – cu ajutorul a trei flash-uri scurte cu luminile din faţă – iar butonul roşu, amplasat în partea opusă, pe „mânerul” stâng, oferă un aport temporar de performanţe pe durata depăşirii.
Pentru a face viaţa pilotului mai uşoară, Porsche a îmbrăcat fiecare buton într-un strat fluorescent care ajută vizual piloţii în timpul cursei care se desfăşoară constant la viteze foarte mari. Chiar şi aşa, cantitatea de informaţie care trebuie procesată în timp ce încerci să mergi cât mai repede şi să termini cursa pe primul loc este imensă, iar pentru asta, jos pălăria pentru cei din spatele volanului.