În 2007, Cayenne a fost primul model Porsche din era modernă a companie care reînvia acronimul GTS, făcut celebru în 1963 de modelul 904 Carrera GTS. SUV-ul de succes al germanilor repetă istoria şi în 2014, când Porsche Cayenne GTS va debuta oficial la Salonul Auto de la Los Angeles.
Cayenne GTS este descris de Porsche ca un SUV cu puternice valenţe sportive, iar când spun asta, germanii se bazează pe propulsorul V6 bi-turbo de 3,6 litri, care înlocuieşte V8-ul aspirat natural disponibil pe generaţia precedentă. Noul motor dezvoltă 440 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm.
Aceste resurse fac ca SUV-ul Cayenne GTS să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde (sau în 5,1 secunde dacă se optează pentru pachetul opţional Sport Chrono). Viteza maximă pe care o poate atinge Cayenne GTS este de 262 km/h, în timp ce consumul mediu a fost redus cu 0.9 l/100 km până la 9,8-10 l/100 km, conform oficialilor Porsche.
Pentru ca pachetul sportiv să fie complet, Cayenne GTS primeşte din partea inginerilor Porsche un sistem de evacuare sport, frâne de performanţă şi sistemul de suspensie PASM (Porsche Active Suspension Management). La interior, schimbările sunt minore, însă clienţii primesc scaune sport GTS ajustabile electric în opt poziţii diferite şi tapiţerie din Alcantara.
Ca dovadă a încrederii pe care o au în performanţele noului Cayenne GTS, cei de la Porsche au realizat şi un videoclip de prezentare în care legendarul pilot Walter Rohrl testează limitele SUV-ului pe circuit: