Cine vrea azi să se laude cu o maşină electrică tare trebuie să-şi ia punct de referinţă şi de plecare Tesla. Americanii au evoluat mult şi gândesc 100% electric. S-au specializat pe acest segment de maşini mari electrice şi trebuie să mergi cot la cot cu ei dacă vrei să-i baţi. Plus că preţurile nu sunt atât de mari, iar brand-urile premium cu tradiţie au o problemă de costuri. Tesla este un producător care şi-a dezvoltat reţeaua de distribuţie personală şi poate să elimine astfel nişte costuri, deci rezultă o maşină fără adaosuri ale dealership-urilor. Tot aşa funcţionează şi shopping-ul online de pe site-ul lor, pentru care nu plăteşti taxe terţilor. Avantajul altor brand-uri premium e că tradiţia contează în decizia de cumpărare. Probabil că un client de maşină electrică ar da cu 10-15.000 de euro în plus pe un Porsche, adică 20% mai mult ca să aibă garanţia unei mărci cu o experienţă infinit superioară.
Mission E este un concept arătat de Porsche la Salonul Auto de la Frankfurt în 2015. Acum, directorul general al companiei – Oliver Blume – a dat detalii noi pentru Autoexpress despre maşina de serie. O să fie o clasă mai jos decât Panamera. Asta nu înseamnă că vorbim despre o calitate mai slabă a materialelor, ci despre dimensiunile concrete ale maşinii. Autonomia o să fie de 500 de km, iar încărcarea la 80% din capacitatea totală va lua 15 minute. Ultimul furnizor de baterii care a promis 15 minute timp de încărcare pentru acumulatori de maşină a fost Samsung. O colaborare nu ar fi exclusă.
Porsche şi-a pus în cap să scoată maşina până la sfârşitul lui 2020 şi să vândă 20.000 de Mission E pe an. Vor fi trepte de putere diferite, cu un model GT-E de top. CEO-ul Blume a spus că maşina va fi capabilă, precum Tesla, să-şi facă update-uri wireless şi acestea vor include şi pachete de putere contracost. Exemplul lui e că dacă iei o maşină de 400 de cai, ai putea să o duci în 450 cu un update de soft.
Din informaţii în urma Salonului Auto de la Geneva se pare că platforma lui Mission E va ajunge şi pe maşinile electrice Bentley (tot în concernul Volkswagen). Totodată, maşinile Porsche ar putea fi încărcate de la staţiile Tesla cu nişte adaptoare. Asta ar însemna un partenerial bilateral de folosinţă a staţiilor atât pentru maşinile Tesla, cât şi pentru Porsche.
Mission E va fi construită la Stuttgart, locul natal Porsche unde se fac şi alte modele actuale. Investiţia pentru o nouă linie de producţie 100% “electrică” va fi de aproape 1 mld. $ şi o să tragă după ea 1.400 de noi locuri de muncă.
Pe dedesubt, Porsche Mission E o să reproducă o mare parte din ansamblul de putere de pe 919 Hybrid – câştigător la Le Mans: două motoare electrice cu 600 de cai putere totală şi tracţiune integrală pentru modelul de lansare. Primul Porsche electric o să atingă 100 km/h în 3.5 secunde şi o să aibă şi roţi directoare pe spate (roţile virează).
Porsche a spus că maşina se va încărca şi wireless, dacă e parcată pe o suprafaţă cu inducţie. Înăuntru o să fie un mic vehicol spaţial, cu recunoaştere a gesturilor, display-uri 3D, control al climei pentru fiecare pasager şi alte tehnologii care pot fi accesate independent.
PORSCHE E MISSION (GALERIE FOTO)