Porsche 911 Carrera facelift 2015: suta în 3.9 secunde şi multe alte bunătăţi!
Porsche a dat publicităţii primele imagini şi informaţii cu noul Porsche 911 – nu chiar noul-noul, ci un facelift cuprinzător care marchează mijlocul stagiaturii modelului sport. Dacă arunci o privire peste galeria foto (şi peste clipul) de mai sus vei găsi mici diferenţe estetice între ce a arătat Porsche 911 din 2012 până acum şi ce va arăta de acum în următorii trei ani.
Principalele modificări ale exteriorului sunt farurile şi blocurile optice spate, finuţ redesenate, alături de fantele de admisie a aerului, active, care se închid şi se deschid după cum situaţia le cere. Vorbim de un nou motor, deci de o abordare a fenomenului de ventilaţie uşor diferită.
Aşa, noul motor: noul Porsche 911 renunţă la boxerul cu şase cilindri, aspirat, de 3,4 litri în schimbul unui motor cu aceeaşi arhitectură (H6) însă cu o cilindree de 3,0 litri şi două turbocompresoare. În cazul echipărilor Carrera şi Carrera S, acestea aduc un plus de 20 de cai-putere – 370 CP, respectiv 420 CP – şi un cuplu motor cu 60 de unităţi mai mare – adică 450 Nm pentru Carrera şi 500 Nm pentru Carrera S.
În termeni de performanţă, noul motor boxer turbo aduce îmbunătăţiri atât pe partea de dinamică, cât şi pe cea de consum: 911 Carrera Coupé, echipat cu transmisia Porsche-Doppelkupplung (PDK) şi pachetul Sport Chrono, performează 0-100 km/h în 4,2 secunde, în timp ce Carrera S Coupé în aceeaşi configuraţie reuşeşte 0-100 km/h în 3,9 secunde – în ambele cazuri, o îmbunătăţire cu 0,2 secunde a sprintului. Viteza maximă a crescut şi ea sensibil: 911 Carrera atinge 295 km/h, iar Carrera S 308 km/h. Indicele elocvent în reprezintă timpul noului 911 pe Nürburgring – 7:34, cu şase secunde mai rapid decât versiunea anterioară.
Urmând declaraţiile producătorului, consumul a scăzut cu până la 12 procente – asta însemnând şi cu un litru mai puţin la suta de kilometri: 911 Carrera cu PDK prezintă o cifră ideală de 7,4 l/100 km, iar Carrera S cu PDK se laudă cu 7,7 l/100 km.
Printre modificările pe care nu le vezi, dar le simţi se numără şi PASM (Porsche Active Suspension Management) care se prezintă ca echipare standard pe 911 facelift. Faţă de versiunile anterioare, suspensia de pe 911 este acum coborâtă cu 10 milimetri. La capitolul stabilitate, merită menţionat că roţile spate au crescut în dimensiuni – Carrera S are acum 305 mm pe spate în loc de 295 mm – iar puntea spate viratoare (disponibilă opţional) continuă să ajute sportivul din Stuttgart să ţină trasa ideală în viraje rapide.
La interior, marile schimbări ar fi apariţia unui comutator pe volan – inspirat de la 918 Spyder, prin care poţi opta pentru unul dintre modurile de condus Normal, Sport, Sport Plus sau Individual – şi noua configuraţie a sistemului multimedia Porsche Communication Management, accesat prin intermediul unui ecran tactil cu diagonală de şapte inci.
Şi pentru că un daily driver precum 911 nu ar fi daily driver fără partea de confort, Porsche 911 îşi poate reduce raza de bracare cu 0,5 metri (dacă-ţi comanzi puntea spate activă) şi poate dispune de un sistem hidraulic care poate ridica garda la sol cu 40 de milimetri în cinci secunde (de asemenea, o echipare opţională).
Noul Porsche 911 Carrera fa fi disponibil pe piaţă începând cu luna decembrie, însă va putea fi văzut încă din această toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt 2015.