Pornește sau nu pornește? Aceasta este întrebarea! Doi prieteni au pus la cale un plan ambițios: să pornească o Dacia Logan după o pauză de cinci ani.
Jumătate de oră s-au chinuit cei doi să deschidă capota, o etapă pe care nu au arătat-o în vlogul postat pe canalul de YouTube Miclea Costin, dar îi credem pe cuvânt. Au reușit, în cele din urmă, cu ranga.
Mașina abandonată de cinci ani, cu pragurile și aripile mâncate de rugină, avea rezervorul gol și bateria complet descărcată. I-au pus o baterie de la un Peugeot 107, pe care au încărcat-o cu ajutorul unei Skoda Fabia.
Capacul de la rezervorul de carburant era înțepenit. Au reușit să-l deschidă, au turnat în rezevor doi litri de benzină dintr-o sticlă de plastic și au dat la cheie.
Bordul Daciei Logan s-a aprins imediat. Kilometrajul arată că mașina a parcurs 240.000 de kilometri. Dar ce intenții are motorul 1.4 MPI?
“Ia foc sau nu ia foc?”, se întreabă cei doi după primele două încercări eșuate. Motorul pornește, în sfârșit, din cea de-a treia încercare, dar se oprește rapid. Urmează o nouă serie de încercări. În cele din urmă, propulsorul rămâne pornit. Și aerul condiționat funcționează, dar trage în cabină tot praful de pe drum.
Cei doi mai au parte de o surpriză neplăcută. Când vor să plece cu mașina de pe loc, își dau seama că frâna de mână, nefolosită de cinci ani, rămăsese blocată. La prima “escapadă”, după doar câțiva metri parcurși după ce mașina fusese nepornită jumătate de deceniu, se aprinde în bord martorul “Check engine”.
Dacia Logan în versiune 1.4 MPI are motor de 1,4 litri pe benzină, care dezvoltă 75 de cai putere și un cuplu de 112 Nm. Unitatea este cuplată la o transmisie manuală cu cinci trepte.
Acest propulsor a fost produs de Dacia în perioada 2004-2008.