Deşi „Poo-Bus” ne-ar putea duce cu gândul la un autobuz care merge pe bază de fecale, în realitate noul autobuz al celor de la GENeco funcţionează pe bază de gaz, şi încă unul foarte curat şi puţin poluant în urma arderii: gazul metan.
De data asta însă, biogazul este obţinut din colectarea dejecţiilor umane şi a resturilor de mâncare. Acestea sunt folosite în uzine speciale pentru a fi macerate şi neutralizate, în urma procesului rezultând, printre altele, şi destul de mult gaz metan. Acest gaz poate fi folosit atât la gătit şi la alimentarea termocentralelor, dar şi ca sursă de energie pentru autovehicule, în cazul de faţă un nou tip de autobuz care deserveşte un aeroport din Marea Britanie.
Deşi utilizarea la scară largă a acestei soluţii (care nu e deloc nouă ca idee) ar diminua fără îndoială poluarea apelor şi aerului, precum şi ar reduce cantitatea de gunoi menajer care ajunge în groapa de gunoi, mai e un drum de parcurs până să vedem astfel de autobuze în toate marile oraşe europene, fie şi pentru că sunt încercate, în paralel, o sumedenie de alte soluţii – de la autobuze electrice, la autobuze care merg pe biocarburant obţinut din plante, şi aşa mai departe.
Uzina din Bristol a GENco, de exemplu, produce anual suficient biometan pentru a furniza energie către 8.500 de locuinţe, precum şi pentru a asigura rezervele necesare acestei linii de autobuze. Un autobuz poate parcurge circa 300 de km cu un singur plin de biogaz.
Sursa de energie este clar indicată pe lateralul autobuzului…
Totuşi, parcă soluţia de a folosi dejecţiile umane şi resturile menajere ca sursă de energie este mai bună decât cea în care folosim din ce în ce mai multe terenuri pentru plante care să fie apoi transformate în biocarburant. Voi ce credeţi?