Săptămâna trecută nivelul de poluare înregistrat în Paris a depăşit pragul critic de 80 de micrograme de particule fine pe metru cub şi s-a situat la peste 147 de micrograme pe metru cub. În consecinţă, autorităţile au luat ca primă măsură introducerea unui program de circulaţie alternativă, familiar şoferilor din perioada dictaturii lui Nicolae Ceauşescu.
În ziua de luni, 17.03.2014, singurele vehicule cu drept ce circulaţie sunt autoturismele şi motocicletele cu numere de înmatriculare impare, cu mici excepţii: vehiculele cu mai mult de trei pasageri, taxiurile, vehiculele electrice şi hibridele. Dacă situaţia nu se îmbunătăţeşte, marţea va fi dedicată autovehiculelor cu numere de înmatriculare pare. Măsura este prima de acest fel în ultimii 20 de ani şi vine ca răspuns la gradul accentuat de poluare înregistrat recent în zona capitalei franceze.
Cu toate acestea, guvernul francez a hotărât ca transportul în comun să fie gratuit, pentru şoferii nevoiţi să îţi lase maşinile acasă. Cei care nu ţin cont de regulă riscă o amendă de 35 de euro, respectiv 22 de euro dacă plata acesteia se face pe loc.
Măsura a stârnit controverse în rândul cetăţenilor, pe motiv că aceasta a fost adoptată prea repede, la presiunile ecologiştilor.
Conform Reuters, Parisul este mai predispus apariţiei smog-ului decât orice altă capitală europeană din cauza numărului mare de automobile personale şi a subvenţiilor oferite pentru motoarele diesel. Se pare că un val de căldură aflat deasupra Franţei a funcţionat ca un catalizator şi a accentuat efectele poluării.
Sursa foto: MINA