Podul suspendat de la Brăila: A început operațiunea de întindere a cablurilor

Autor: Cristian Agatie 07 iun. 2021 Știri auto

Podul suspendat de la Brăila a intrat în faza finală a construcției, după ce a început operațiunea de întindere a cablurilor. Imaginile spectaculoase filmate cu drona au surprins lucrările care se desfășoară atât pe uscat, cât și pe apă.

Intră în Galeria FOTO

Cea mai spectaculoasă lucrare de infrastructură aflată acum în construcție este podul suspendat de la Brăila. Acesta are o lungime a deschiderii principale de 1,1 kilometri, șoseaua fiind susținută de cablurile suspendate de cele două turnuri de peste 200 de metri ridicate pe fiecare mal al Dunării.

Odată cu montarea platformei pe care se vor lansa cablurile de susținere, podul de la Brăila intră într-o nouă fază a construcției. Transformarea a fost documentată video pe canalul de Youtube Raducu P Drum, care prezintă lucrările ce au loc atât pe apă, cât și pe uscat.

„Proiectul merge cu toată viteza înainte. Lucrările avansează bine atât la pod, cât și la drumurile de legătură – complet deblocate de luna trecută”, a scris și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Podul de la Brăila a ajuns în faza de întindere a cablurilor. Când va fi gata

Constructorii montează cablurile principale de susținere la o înălțime de aproximativ 200 de metri și pe o distanță de doi kilometri în linie dreaptă. Operațiunea va dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.

Podul de la Brăila va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Podul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Drumul principal va avea o lungime de 19 km, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 km.

Contractul pentru construirea podului a fost semnat la 15 ianuarie 2018, de către Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ca beneficiar și asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems ca antreprenor. Finalizarea lucrărilor este prevăzută pentru anul 2023.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide