Se lucrează intens la Podul de la Brăila, ceea ce va fi cea mai spectaculoasă construcție de infrastructură din România. Este cel mai lung pod din țara noastră și al treilea din Europa.
Aproape doi kilometri. Atât măsoară în lungime podul de la Brăila. Turnurile sale de susținere ajung până la o înălțime de 197 de metri. Ridicarea acestora s-a realizat într-un ritm alert, cu 2 metri pe zi. Această etapă a fost o adevărată provocare pentru constructor pe timpul iernii. Rafalele de vânt și precipitațiile au forțat întreruperea lucrărilor la înălțime în mai multe rânduri. Construcția, deși în plin șantier, arată deja spectaculos.
Termenul de finalizare a podului este de 31 decembrie. Vor mai dura însă aproximativ doi ani drumurile de legătură necesare accesului și coborârii de pe acest pod. A fost emisă deja autorizația de construire pentru primii 7 kilometri ai acestor drumuri, care se vor întinde pe o distanță totală de 21 de kilometri. astfel, nu vom putea circula pe podul de la Brăila mai devreme de 2023.
“În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, podul terminat ar rămâne ‘muzeu’”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook, săptămâna trecută.
Construcția va costa în total aproape jumătate de miliard de euro. În vederea realizării sale, au fost alocate și fonduri nerambursabile în valoare de 362 de milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională. Aceasta este alcătuită din 86 de elemente metalice. Toate au fost construite pe șantierul naval de la Brăila. Au fost livrate și șufele pentru ancorare de către singura companie din lume care produce cabluri pentru poduri hobanate, IHI, cu sediul în Japonia, la Tokyo.
VIDEO: