Poate sau nu să explodeze instalația GPL de pe mașină? Un mecanic explică problema
Instalațiile GPL sunt o metodă relativ accesibilă de a maximiza kilometri parcurși cu o mașină pe benzină. În plus, grație costului mic al combustibilului, investiția poate fi amortizată destul de rapid. Cu toate că sistemele moderne sunt mai avansate ca oricând, există, în continuare întrebarea: poate sau nu să explodeze instalația GPL?
Este o problemă pe care mulți oameni și-o pun atunci când se gândesc să își monteze o astfel de instalație de gaz pe mașină. În definitiv, este un material inflamabil, care poate cauza daune serioase dacă nu este păstrat în condiții corespunzătoare.
Există sau nu riscul de explozie la mașinile echipate cu instalații GPL?
Gazul petrolier lichefiat este folosit drept combustibil alternativ pentru mașinile pe benzină, fiind o variantă bună de a maximiza autonomia mașinii și de a micșora costurile de exploatare. Cu un preț de aproximativ 3,2 lei per litru, este mult mai accesibil decât benzina, dar cât de sigur este să conduci o mașină cu instalație GPL?
„Nu, și cred că procentajul este de 98-99% ca instalația să nu detoneze. Ele sunt foarte sigure, dacă faci ceea ce trebuie, o revizie la o anumită perioadă. Mi se pare că la 6 luni trebuie făcută o verificare pentru a rămâne în garanție. Butelia are valabilitatea 10 ani. La fiecare 10 ani trebuie să o schimbi”, a declarat pentru ProMotor mecanicul Valentin Sandu.
Acesta a mai explicat și că sunt șanse foarte mici ca instalația GPL să explodeze și că aceste lucruri se pot întâmpla, în special, dacă se fac intervenții neconforme asupra sistemului de alimentare: „doar dacă te faci tu deștept și încerci să umbli la ea, în rest eu cred că este extrem de sigură”.
„Mai repede ia foc o mașină pe benzină”
„Cred că mai repede ia foc o mașină pe benzină, decât una pe GPL”, a adăugat mecanicul. „Instalațiile moderne au super sisteme de siguranță care, atunci când se oprește mașina sau se răstoarnă, se oprește gazul în mai multe locuri, nu există varianta de a pierde. Butelia este extrem de bine calculată, indiferent dacă este toroidală sau cilindrică. Sistemul de prindere al buteliei este foarte bun. Cred că există mașini care se pot da peste cap și nu explodează instalația”.
De asemenea, el spune și că instalațiile au evoluat mult, mai ales că acum sunt multe mașini care vine cu instalații GPL de fabrică, spre deosebire de cele din trecut, care erau montate la dealer. „Acum chiar din fabrică o ridici direct cu instalație de GPL, tot din fabrică. De pe linia de montaj vine direct. Vine cu butonul aferent, cu tot ce-i trebuie și este extrem de sigură și de ieftină”, a mai adăugat Valentin Sandu.”