Planul Primăriei Capitalei cu autobuzele vechi, care ruginesc pe butuci
Planul Primăriei Capitalei pare a fi o soluție potrivită pentru autobuzele vechi, care ruginesc pe butuci în autobazele Societății de Transport București. Sute de autobuze ar putea primi o nouă viață dacă planurile se concretizează, iar viața acestora ar putea fi prelungită cu până la șapte ani.
Un număr de 600 de autobuze vechi ale STB vor fi modernizate şi transformate în autobuze care funcționează cu GNC (gaz natural comprimat) având norma de poluare Euro 6, sau în troleibuze, a anunţat, duminică, Primăria Capitalei. Proiectul vizează reducerea emisiilor poluante, dar și prelșungirea duratei de viață a autobuzelor vechi din parcul STB.
Care este planul Primăriei Capitalei cu autobuzele vechi?
Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro cu norme de poluare Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC) și 100 în troleibuze. Restul de până la 1.000 de autobuze Mercedes Citaro aflate în prezent în parcul STB vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului. Vehiculele vor suferi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.
Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.
Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare – Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni. Proiectul pilot, estimat că va costa peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.
Prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.
Primăria Capitalei se află în plin proces de modernizare a flotei STB, anunțând un plan pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice, dar și 100 de troleibuze noi. În plus, 130 de autobuze hibride vor ajunge, de asemenea, pe traseele din București.