Pirelli se extinde cu o hală de 6 hectare
Producătorul italian de anvelope Pirelli va construi la Slatina o nouă unitate de producţie pe un teren de peste 6 hectare. Pentru realizarea investiţiei, terenul trebuie introdus în intravilanul Slatinei.
Potrivit unui proiect de hotărâre care urmează să fie aprobat de Consiliul Local, va fi elaborat un plan urbanistic zonal pentru introducerea în intravilanul oraşului a unui teren şi stabilirea unei zone funcţionale industriale.
Terenul are o suprafaţă de peste 6 hectare şi se află în extravilanul Slatinei, în partea de vest a teritoriului administrativ al municipiului.
Pirelli va construi aici o fabrică şi un depozit, alături de alte unităţi conexe.
”Beneficiarul solicită introducerea în intravilanul municipiului Slatina a unui teren în suprafaţă de 64.264 metri pătraţi, în vederea realizării unei unităţi de producţie şi depozitare: fabrică de producţie cauciucuri şi camere pentru cauciucuri, birouri, vestiare, depozite şi unităţi conexe. Prin dezvoltarea investiţiei propuse se vor îmbunătăţi condiţiile economice şi sociale la nivelul municipiului Slatina. Astfel se va genera o creştere a activităţii economice din domeniul industrial , vor creşte veniturile la bugetul local”, se arată în motivarea proiectului de hotărâre, semnată de primarul Emil Moţ.
Moţ mai motivează că, la nivel social, investiţia va reduce şomajul la nivelul municipiului şi a razei sale de influenţă.
Până la demararea investiţiei, aleşii locali trebuie să-şi dea acordul pentru introducerea în intravilan a terenului respectiv.
În 2016, Pirelli a aniversat zece ani de prezenţă industrială în România şi a anunţat investiţii suplimentare de aproximativ 200 de milioane de euro, până în anul 2021, la polul industrial din Slatina. Când va fi finalizat, noul plan de investiţii va crea noi locuri de muncă şi va creşte capacitatea anuală de producţie de la 10 milioane, la 15 milioane de unităţi.
Suprafaţa fabricii, care încă de la începuturile sale a beneficiat de cele mai avansate tehnologii pentru fabricarea de anvelope auto pentru segmentul Premium destinat în principal pieţelor din Europa de Est, va fi extinsă la 260.000 metri pătraţi, de la 210.000 metri pătraţi în prezent.