Pirelli a prezentat noile pneuri pentru sezonul 2012 din Formula 1
Principalele caracteristici ale noilor pneuri, dezvoltate de Pirelli împreună cu echipele implicate în Formula 1, sunt: un profil mai pătrăţos, o aderenţă mai bună şi compoziţii mai competitive. Obiectivul – un sezon şi mai interesant decât cel din 2011.
Pentru a fi şi mai uşor de recunoscut, mai ales în transmisiile tv, marcajul colorat de pe flancuri a devenit şi mai mare şi mai vizibil. Pneurile soft, cele mai des folosite în sezonul 2011, au marcaj galben. Pneurile de compoziţie hard, cele mai dure, sunt marcate cu argintiu. Pneurile de compoziţie medium sunt marcate cu alb. Pneurile supersoft, cele mai rapide anvelope produse de Pirelli, sunt marcate cu roşu. În plus, Pirelli a reactivat numele Cinturato, cel folosit la primele anvelope furnizate de Pirelli unui monopost de Formula 1 – în 1951 pe Alfa 159 pilotat de Juan Manuel Fangio – pentru pneurile intermediare şi cele de ploaie. Pneurile intermediare sunt marcate cu verde, iar cele de ploaie cu albastru.
Dacă în sezonul 2011, diferenţa pe tur între compoziţii a fost de peste o secundă pe tur, în 2012, obiectivul este ca această diferenţă să scadă sub o secundă. Şi totul pentru mai mult spectacol în timpul curselor.
Noile compoziţii au fost testate încă din sezonul trecut, în sesiunile de antrenamente libere, la Sepang, Montreal, Silverstone, Nurburgring, AbuDhabi şi Interlagos. În total au fost folosite peste 6.000 de pneuri şi s-au utilizat în total 6.000 de pneuri. În sesiunile de antrenamente libere s-au parcurs peste 11.000 kilometri. În plus, la testele private de la Istanbul, Barcelona, Jerez şi Monza s-au parcurs alţi 9.000 kilometri de teste.
În plus faţă de anul trecut, pneurile Pirelli sunt dotate cu un „paşaport” special care permite utilizatorului să monitorizeze performanţa, rata de uzură şi comportamentul pneurilor în fiecare moment al utilizării. Aceste informaţii vor fi trimise automat şi unui sistem de management al datelor, folosit la transmisiile tv, astfel că telespectatorii vor avea şi ei acces la aceste informaţii în timpul difuzării live a curselor. Toate informaţiile strânse cu ajutorul acestui sistem vor fi analizate de inginerii Pirelli şi folosite la dezvoltarea noilor anvelope.