În perioada ianuarie-septembrie 2018 City a vândut poliţe RCA în valoare de peste un miliard de lei, în timp ce vânzările Allianz-Ţiriac, asigurătorul controlat de puternicul grup german Allianz împreună cu omul de afaceri Ion Ţiriac, a vândut poliţe în valoare de 991 milioane de lei, potrivit calculor ZF făcute pe baza datelor ASF.
Deşi a pierdut primul loc în piaţă, Allianz a înregistrat un ritm superior de creştere al afacerilor în comparaţie cu City Insurance, 7% faţă de aproape 5% în cazul City. Spre deosebire de City, Allianz-Ţiriac are un portofoliul echilibrat şi este prezent şi în piaţa asigurărilor de viaţă.
Allianz-Ţiriac avea la finalul lunii septembrie a acestui an o cotă de piaţă de 13,3%, faţă de 13,7% la cât se situa acest indicator în cazul City Insurance.
Ascensiunea City la vârful clasamentului local a început odată cu ieşirea din piaţă a Astra Asigurări şi Carpatica Asig, jucători consacraţi pe segmentul RCA. City a „muşcat puternic“ din subscrierile RCA mizând şi pe dezinteresul companiilor străine de a vinde RCA în România. În aceste condiţii, City Insurance a ajuns să controleze o treime din vânzările totale de poliţe RCA, mult mai mult decât cota de piaţă pe care o deţineau Astra sau Carpatica, jucători blamaţi în trecut pentru că vând prea mult RCA la preţuri care nu acoperă costurile.
Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar