Pierderi GM
Profitul pe acţiune s-a plasat la 11 cenţi, faţă de 1,06 dolari în primele trei luni ale anului trecut. Excluzând elementele excepţionale, grupul a raportat un câştig de 17 cenţi, sub estimările analiştilor intervievaţi de Reuters, care prognozau, în medie, un rezultat de 87 de cenţi pe titlu.
Declinul profitului GM a fost determinat de rezultatele sub aşteptări ale GMAC Financial Services, controlată de constructorul auto în proporţie de 49%, în contextul în care operaţiunile de pe segmentul creditelor imobiliare au înregistrat pierderi. GMAC a înregistrat o pierdere de 305 milioane de dolari în primele trei luni. Totodată, rezultatul aferent anului 2006 a inclus un câştig excepţional de 395 milioane de euro obţinut din vânzarea unei participaţii la Suzuki Motors.
Veniturile GM au totalizat 43,9 miliarde de dolari, în scădere faţă de 52,4 miliarde de dolari în perioada ianuarie-martie 2006, evoluţie determinată, în principal, de faptul că veniturile GMAC nu mai sunt incluse în rezultatele consolidate ale grupului, după vânzarea participaţiei majoritare la firma de servicii financiare către un grup de investitori condus de Cerberus Capital Management.
Divizia auto a consemnat venituri de 42,9 miliarde de dolari, faţă de 43,6 miliarde de dolari în primul trimestru al anului trecut. Vânzările de vehicule GM au atins un nou record în perioada menţionată, de 2,26 milioane de unităţi, în creştere cu 3%. Cele mai importante avansuri ale volumului livrărilor au fost înregistrate în regiunea Asia-Pacific, de 20%, urmată de America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu, de 17%, şi Europa, cu 6%.
Profitul net al operaţiunilor auto s-a cifrat la 272 milioane de dolari, comparativ cu 295 milioane de dolari în intervalul ianuarie-martie 2006.
GM a fost depăşit în primul trimestru de producătorul japonez Toyota în ierarhia principalilor constructori auto, la nivel mondial. Grupul auto, care a raportat pierderi de peste 10 miliarde de dolari în 2005 şi de circa două miliarde de dolari în 2006, implementează un program de restructurare care include disponibilizarea a peste 34.000 de angajaţi şi închiderea a 12 uzine.