Piața mașinilor second-hand din import scade puternic. Se tem românii de țepe?

Publicat: 14 04. 2022, 11:28
Actualizat: 14 04. 2022, 11:28

Piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 21% în primele trei luni, la 80.200 de unități, iar lunile februarie și martie au înregistrat cele mai mici volume din ultimii cinci ani. Specialiștii spun ca lipsa stocurilor de mașini noi influențează piața de mașini rulate, fiind mult mai puține autoturisme în piață.

În primele trei luni din 2021, românii au înmatriculat 101.000 autoturisme rulate aduse din străinătate, față de anul 2018 când volumul depășea 120.000 de unități.

La finalul anului trecut, piața mașinilor second-hand creștea după 3 ani consecutivi de declin

Anul 2021 s-a încheiat cu 395.759 de unități înmatriculate, ceea ce a reprezentat o creștere de 3,74% față de 2020, când totalul a fost de 381.495 de mașini.

Cel mai bun prim trimestru pentru mașinile second-hand din import a fost în 2017, cu 128.073 unități înmatriculate. Cel mai slab prim trimestru, de când există date, a fost înregistrat în 2011, cu 31.440 unități înmatriculate în primele trei luni ale anului.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

„În general, piața românească de autoturisme are evoluții similare cu cele europene, iar, odată cu prelungirea crizei semiconductorilor, cererea a început să crească pe întreaga piață europeană de mașini rulate. Astfel, dealerii auto din România, care au epuizat rapid stocurile în 2021, nu le-au mai putut reface la același volum de mașini second-hand din import, în ciuda cererii și interesului clienților. Lipsa modelelor noi de pe piață i-a făcut pe majoritatea proprietarilor europeni de mașini rulate să-și mai păstreze mașinile vechi până le primeau pe cele noi și să nu le introducă, încă, în circuitul de mașini la mâna a doua”, a declarat Sorin Bălan, Head of Operations Autovit.ro și OLX Motors.

Piața mașinilor second-hand tranzacționate pe plan intern a scăzut cu doar 4% în primul trimestru, față de anul trecut, iar media lunară a fost de peste 55.000 de unități, semn că există, încă, un interes sporit pentru piața de mașini rulate din România.

2021 a fost cel mai bun an din istorie pentru segmentul de reînmatriculări, totalul fiind de 655.804 unități, cu aproape 20% mai mult decât în 2020.

Luna martie 2021, cu 63.998 de mașini reînmatriculate, a fost luna cu cele mai multe mașini înmatriculate din istoria României, această valoarea nefiind depășită niciodată, nici de mașinile noi, nici de cele rulate din import.

2021 a fost al doilea an în care piața auto a reînmatriculărilor a depășit 600.000 de unități, primul fiind 2019. În total, volumul de mașini din 2021 a fost cât cel combinat din trei ani consecutivi: 2013, 2014 și 2015.

Este o cerere mare de mașini noi pe toate piețele europene, inclusiv în România unde piața a crescut cu aproape 40% în primele trei luni. Producția nu poate ține pasul cu vânzările în condițiile în care multe componente sunt lipsă din stocuri.

Sursa: Autovit.ro