Nivelul pieţei anvelopelor de iarnă a crescut în primele nouă luni ale anului 2011 cu până la 130% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, potrivit declaraţiilor făcute pentru MEDIAFAX de către directorul de marketing al Michelin România, Alina Ghica, numărul cauciucurilor de iarnă comercializate a ajuns la 1,46 milioane unităţi, pe fondul obligativităţii echipării vehiculelor cu pneuri adecvate.
„Dacă pe tot parcursul anului trecut au fost vândute 1,3 milioane de anvelope de iarnă, anul acesta au fost livrate în numai nouă luni aproape 1,5 milioane de unităţi. Creşterea a avut loc, bineînţeles, pe fondul intrării în vigoare a actului normativ privind obligativitatea echipării vehiculelor cu anvelope de iarnă în condiţii de drum cu polei, zăpadă sau gheaţă”, a mai adăugat directorul de marketing al Michelin pentru România şi Balcani.
Procentul în piaţă al anvelopelor pentru iarnă a ajuns în, 2011, aproximativ egal cu cel al celor de vară. Noile reglementări, care intră în vigoare începând cu 1 noiembrie 2011, prevăd sancţiuni pentru şoferii care circulă pe porţiuni de drum acoperite cu polei, zăpadă sau gheaţă, fără a avea maşinile echipate cu anvelope de iarnă (inscripţionate cu simbolurile M+S, fulg de zăpadă sau/şi creasta unui munte stilizate).
Reprezentanţii companiei Michelin România estimau, la începutul sezonului estival, o piaţă totală a anvelopelor cu 11-12% mai mare faţă de anul trecut, cu un număr de 3,4 milioane de unităţi comercializate. Vânzările de anvelope în România au crescut anul trecut cu 25% faţă de anul 2009, la 3 milioane de unităţi, datorită reechipării maşinilor achiziţionate în 2007-2008, înainte de declanşarea crizei financiare.