Piaţa auto mondială în octombrie 2011: +2,4%
Se pare că piaţa auto, la nivel mondial, o duce binişor, deoarece totalul de 6.015.719 de maşini noi vândute pe tot mapamondul în luna octombrie 2011 reprezintă o creştere de 2,4% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Iată şi TOP 10 al vânzărilor de maşini noi pe cele mai importante pieţe auto:
- China: 1.373.351 maşini (-1,8%)
- SUA: 1.021.380 maşini (+7,5%)
- Japonia: 375.925 maşini (+24,9%)
- Germania: 279.323 maşini (+1,4%)
- Brazilia: 263.776 maşini (-8,3%)
- Rusia: 240.865 maşini (+27%)
- Franţa: 214.756 maşini (+2,8%)
- India: 204.373 maşini (-20,5%)
- Marea Britanie: 154.853 maşini (+3,1%)
- Italia: 145.033 maşini (-5,7%)
Poate părea ciudat, dar, după ce a înregistrat creşteri senzaţionale, piaţa auto chineză pare să se fi oprit din avânt. Totuşi, rămâne cea mai mare piaţă auto de maşini noi, în faţa Statelor Unite ale Americii. Japonia înregistrează o creştere foarte mare, cu un sfert, în timp ce Germania se situează cam la acelaşi nivel, cu o creştere foarte mică.
Brazilia şi India, două dintre marile pieţe auto în care constructorii de maşini şi-au pus speranţe, înregistrează un trend descendent, în timp ce Rusia are cea mai mare creştere procentuală din acest TOP 10. Pe plan european, Franţa şi Marea Britanie înregistrează uşoare creşteri, în timp ce Italia resimte din plin recesiunea, cu o scădere de peste 5% a vânzărilor de maşini noi.
În perioada ianuarie-octombrie 2011 au fost vândute în toată lumea peste 61,6 milioane de maşini noi, cu 5% mai mult decât în primele 10 luni din 2010. Din nou, Rusia are cea mai mare creştere dintre pieţele auto importante, cu 42,3%, mult peste creşterea Americii (+10,1%) sau a Chinei (+5%).
Ca fapt divers, cele mai puţine maşini noi au fost vândute în ţări precum Maldive, Montserrat, Birmania sau Somalia: în luna octombrie au fost cumpărate câte două (2!) maşini noi în fiecare din aceste ţări, iar în primele 10 luni din 2011 vânzările de maşini noi din aceste ţări au totalizat… 20 de unităţi! Deci se poate mult mai rău decât la noi.