Piaţa auto europeană la 11 luni

Autor: Andrei Nan 14 dec. 2007 Știri auto
Piaţa auto europeană la 11 luni

În cele 11 luni ale anului 2007, românii au cumpărat 288.389 de autovehicule, cifre ce ne plasează în acelaşi cadru, din tabloul vânzărilor pe ţări, cu Olanda şi Austria, în această ordine, dar mult înaintea Greciei (269.354 unităţi) şi Poloniei (266.543), ţări cu care ne putem compara atât din punct de vedere demografic, cât şi al nivelului de trai.

Dacă la volum de vânzări nu ne putem compara cu Germania, liderul Uniunii Europene cu peste 2,9 milioane de autoturisme înmatriculate în 11 luni, România este premianta la ritmul de creştere, conform datelor furnizate de ACEA. În perioada scursă din acest an, românii şi-au cumpărat cu 26% mai multe maşini decât în acelaşi interval al anului trecut.

Dacă se va renunţa la taxa de primă înmatriculare începând cu 2008, există o mare probabilitate ca vânzările de automobile noi să alunece pe o pantă descendentă şi să ne pierdem titlul onorific de premianţii Europei Centrale şi de Est.

În clasamentul vânzărilor în ţările comunitare, Dacia se află în josul clasamentului, devansând doar producătorii de nişă, cum ar fi Alfa Romeo, Mini sau Lancia. Producătorul de la Mioveni a vândut în statele EFTA, 157.122 unităţi. După cum o arată ritmul de creştere de 23%, unul din cele mai accelerate în perioada ianuarie-noiembrie, Dacia se afla pe drumul cel bun.

Introducerea unui nou model sub-compact în gamă şi concentrarea pe exporturi vor fi cheia pentru ca Dacia să îşi îmbunătăţească cifrele de vânzări în Uniunea Europeană

Marca cu cele mai mari vânzări în Europa este Volkswagen, cu un total de 1.515.000 unităţi comercializate în cele 11 luni, urmată de Opel (1.250.040 unităţi) şi Ford cu 1.250.050 unităţi.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide