Piața auto europeană ar putea să nu mai depindă de bateriile produse în China
Piața auto din Europa ar putea renunța la bateriile produse în China până în anul 2030. Reciclarea și noile tehnologii de fabricare ar putea detrona China ca întâiul producător mondial de baterii.
Piața auto din Europa, dar și din Statele Unite, și-ar putea reduce dependența de China pentru bateriile vehiculelor electrice prin noi investiții de peste 160 de miliarde de dolari până în 2030, relatează Automotive News Europe.
Dominația Chinei în materie de producție de baterii pentru mașinile electrice ar putea fi oprită de noi politici pe care SUA și Europa ar urma să le aplice, dar și de noi tehnologii de fabricare, care ar necesita mai puține minerale din China. De asemenea, avansarea procesului de reciclare al bateriilor ar putea avea un efect asupra acestui fenomen.
Studiul realizat de Goldman Sachs a spus că pentru a atinge o producție suficientă de baterii, țările care concurează cu China ar trebui să facă investiții de peste 160 de miliarde de dolari în industria producătoare de astfel de baterii.
Piața auto ar putea depinde din ce în ce mai puțin de China
În Statele Unite ale Americii, legea menită să atenueze costurile de trai pentru cetățeni ar putea avea un impact favorabil asupra producției de mașini electrice. Legea semnată în luna august ar putea ajuta impulsionarea fabricării de vehicule electrice și baterii. De asemenea, vor fi noi criterii pentru ca vehiculele electrice să se poată încadra în cerințele necesare pentru obținerea de credite pentru achiziționare.
Analiștii consideră că cererea de baterii ar putea fi satisfăcută fără ajutorul Chinei în următorii trei până la cinci ani. Acest lucru ar fi posibil ca urmare a investițiilor în SUA ale conglomeratelor sud-coreene LG și SK Hynix.
Studiul efectuat de Goldman Sachs a estimat că va crește cota de piață din SUA a producătorilor coreeni de baterii la aproximativ 55% în următorii trei ani. Aceasta avea o valoare de 11% în 2021.