Piața auto din România a scăzut cu 30% în primul semestru. Cum este afectată Dacia
Piața auto din România a scăzut cu 30% în primul semestru, cauza principală fiind criza provocată de coronavirus. Incertitudinea economică, dar și perioada de carantină, și-a pus amprenta pe vânzările de mașini noi, care au scăzut nu numai în România, ci pe întreg continentul.
Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 22,3% în iunie 2020 față de iunie 2019, atingându-se un nivel de 949.722 unități, informează ACAROM. Franța este singură țară unde înmatriculările de vehicule au înregistrat o creștere ușoară, de 1,2%, comparativ cu iunie 2019. Această creștere poate fi explicată prin introducerea unei prime guvernamentale pentru stimularea cumpărării de mașini nepoluante, începând cu luna iunie.
În prima jumătate a anului 2020, în UE, au fost înmatriculate 4.281.549 autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu 38,1% comparativ cu perioada similară din 2019. În perioada ianuarie-iunie 2020 au fost înregistrate scăderi fără precedent ale înmatriculărilor de autoturisme noi pe piețele mature, precum Spania (-50,9%), Italia (-46,1%), Franța (-38,6%) și Germania (-34,5%).
Piața auto din România: Dacia recuperează teren în iunie
România se situează pe poziţia 16 în UE, cu un volum de 49.616 autoturisme noi înmatriculate în primul semestru, în scădere cu 30,7% faţă de prima jumătate din 2019. Luna iunie reflectă acest trend, cu o scădere a înmatriculărilor de 27,8%, de la 14.082 de mașini noi înmatriculate, la 10.161 de mașini.
În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme înmatriculate în Europa au raportate în primul semestru de grupul Volkswagen, cu 1.314.672 de unităţi, în scădere cu 36,1%, urmat de grupul PSA cu 754.969 de unităţi, în scădere cu 45,4%. Pe locul trei se află Grupul Renault cu 524.891 de unităţi (-42,7%), acesta fiind urmat de BMW, cu un volum de 356.647 de unităţi noi înmatriculate (-33,7%).
În ceea ce privește Dacia, producătorul român a reușit să recupereze teren în iunie, când a raportat 47.687 de mașini noi înmatriculate în Europe, ceea ce reprezintă o scădere de 18,4% față de iunie 2019. În ciuda acestei scăderi, Dacia și-a crescut cota de piață în iunie 2020 la 4,2%, de la 3,9% în 2019. Pe primele șase luni, Dacia a înmatriculat 166.183 de mașini în Europa, o scădere cu 46,7% față de primul semestru din 2019. Producătorul de la Mioveni va lansa în această toamnă primul său model electric și va introduce noi modele de volum în gamă, astfel că perspectivele de creștere sunt foarte încurajatoare.
Porsche este singurul producător care nu pare afectat de criza coronavirusului. Producătorul german a înmatriculat cu 7,5% mai multe mașini în iunie 2020 față de 2019, iar pe primul semestru a reaportat cea mai mică scădere din industrie – numai 15,2%.
sursa: ACAROM – Asociatia Constructorilor de Automobile din ROMANIA, ACEA