Piaţa auto de maşini noi din România prăbuşită
Vânzările de automobile noi din România au căzut cu 55,9% în martie, la 13.484 unităţi, şi cu 56% în primul trimestru, la 29.674 unităţi, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România. În martie 2008 au fost livrate 25.060 maşini noi, iar în primul trimestru al anului trecut vânzările au totalizat 67.401 unităţi. În schimb, vânzările au crescut cu 48,5% comparativ cu luna februarie, de la 9.082 de unităţi la 13.484 unităţi.
Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto româneşti în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 7.770 de automobile în primul trimestru, în scădere cu 60%, şi o cotă de piaţă de 26,2%, în coborâre cu 2,9 puncte procentuale. Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 3.203 maşini livrate în primele trei luni, în creştere cu 23,8%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 10,8%, în urcare cu 4,1 puncte procentuale.
Mai multe puteţi citi aici.