Într-un moment în care cursele de anduranță sunt pregătite să facă o revenire spectaculoasă, PEUGEOT Sport și Lorige au decis să facă schimb de experiență și să dezvolte o gamă specifică de ceasuri.
În 2020, Automobile Club de l’Ouest a anunțat o nouă categorie de top pentru cursele de anduranță, moment în care numeroși constructori auto și-au anunțat revenirea la astfel de curse, printre care și PEUGEOT. Triplu câștigător al Cursei de la Le Mans, în 1992, 1993 și 2009, Peugeot a fost cap de afiș când a prezentat prototipul său Hypercar Hybrid, PEUGEOT 9X8. Cu această nouă categorie destinată unui public mai larg și cu un design ce reia codurile estetice ale mărcii, PEUGEOT revine în lumina reflectoarelor, la fel ca în 1990, cu modelul PEUGEOT 905 sau în 2006, cu PEUGEOT 908.
La fel ca BL-Endurance, primul model conceput de Lorige ce a necesitat mai mult de 2 ani de dezvoltare, inclusiv etapa de testare pentru a verifica fiabilitatea calibrului LOR-PR01 și a valida carbonul reprocesat, Peugeot 9X8 a început în această iarnă testele, programate să dureze câteva luni, până când „fiara își va ascuți ghearele”.
Brandul Lorige este recunoscut pentru carcasele de ceasuri realizate din frâne ce provin de la mașinile de curse, dar, de această dată, BL-Endurance “Hyperblack” va folosi plăcuțele de frână ce provin de la Hypercar-ul Peugeot aflat în teste. Acest lucru înseamnă că posesorii ceasurilor Lorige vor deține și o parte din 9X8, care a fost testată pe acest vehicul fabulos înainte de participarea la prima cursă.
Ca și noul Hypercar PEUGEOT Sport, Lorige BL-Endurance “Hyperblack” trece prin primele teste. De obicei, mașinile de curse sunt dezvoltate fără „decoruri” exterioare, pentru a putea aprecia liniile caroseriei din carbon. Același lucru se aplică și în cazul BL-Endurance “Hyperblack”, care afișează carbonul brut și piesele din titan tratat cu DLC negru, ce îi oferă un aspect pur, funcțional și agresiv.
Începând cu rama din titan de gradul 5 și până la șuruburile exterioare personalizate, toate piesele ceasului au fost sablate cu bile și tratate cu negru pentru a obține efectul monocrom dorit. Culoarea neagră este amplificată de nuanțele Kryptonite și Selenium Grey, în acord cu identitatea vizuală a brandului PEUGEOT Sport. Combinația de culori este perfectă și dezvăluie un ceas ascuns, pregătit să fie descoperit.
Partea stângă a carcasei prezintă în mod clar originea carcasei din carbon: plăcuțele de frână care echipează Peugeot 9X8. Acest lucru amintește cunoscătorilor că partea din mijloc a fost supusă anterior tehnicilor nemiloase de frânare ale pilotului care a testat Hyparcar-ul la maximul capabilităților sale. Plăcuțele de frână au fost dezasamblate cu grijă de Lorige, împreună cu toate informațiile necesare pentru urmărirea materialului. Acestea au fost predate apoi experților Lorige, care au creat carcasa ceasului BL-Endurance “Hyperblack”.