Peugeot este unul dintre furnizorii Palatului Elysée de o jumătate de secol, iar istoria sa cu președinții statului datează încă de la începutul secolului trecut.
Fiecare stat folosește pentru liderul său o mașină importantă, mașina prezidențială. Unii aleg Mercedesul Clasa S, dar Franța a ales abordarea producției proprii. Astfel, mașinile cu care președinții republicii au fost transportați de-a lungul timpului au fost din gamele producătorilor francezi.
Istoria mărcii Peugeot și a Republicii Franceze a început în anii ’20. Alexandre Millerand a condus un Peugeot Type 156 din 1921. Type 156 a fost prima mașină produsă la Sochaux.
Mașina era echipată cu un motor cu 6 cilindri în linie de 5.954 cmc, care producea 25 de cai putere. După aceasta, a urmat o lacună de peste 50 de ani. Abia în anii ’70 Peugeot a revenit în postura de mașină prezidențială.
Valéry Giscard d’Estaing a adus Peugeot la Palatul Elysée în 1975, anul în care a fost lansat noul flagship al mărcii, Peugeot 604. O altă dorință a acestuia a fost ca mașinile prezidențiale să nu mai fie negre, ci „verde închis”.
Pe perioada mandatului de șapte ani, patru modele Peugeot 604 au fost comandate de Palatul Elysee. Trei dintre acestea erau modele de serie, versiuni SL, vârf de gamă, care erau propulsate de un motor V6 de 2,6 litri și 136 CP. Pe acestea, președintele Valéry Giscard d’Estaing le conducea câteodată singur. Alături de respectivele mașini, o limuzină prezidențială 604 era rezervată pentru ocazii ceremoniale. Modelul era realizat în colaborare cu carosierul Heuliez. Limuzina 604 avea un ampatament mărit cu 62 de centimetri, care favoriza spațiul pentru locurile din spate, cu o serie de dotări luxoase.
De asemenea, a fost refuzat proiectul 604 cu caroserie „landaulet”, după cum a sugerat carosierul Chapron. În cele din urmă, unicul exemplar construit în 1979 a fost livrat președintelui Nigerului.
În 1991, Palatul Elysée a achiziționat un Peugeot 605, a cărui caroserie fusese extinsă și blindată de compania Labbé. Acest model era propulsat de un motor V6 de 170 CP și era echipat cu blindaj din oțel de înaltă rezistență și geamuri din sticlă antiglonț și policarbonat. Masa totală era de 2.500 kg, adică cu 1.000 kg mai mult decât modelul standard. Această limuzină a fost folosită, în principal, de șefii de stat aflați în vizită în Franța, precum Mihail Gorbaciov, Hosni Mubarak și Papa Ioan Paul al II-lea.
Un alt șef al statului francez, care a folosit modele Peugeot, a fost Jacques Chirac. Pe perioada mandatului de 12 ani la Palatul Elysée, Jacques Chirac a folosit în mod regulat vehiculele Peugeot 607. Dar cel mai faimos model Peugeot, care a atras atenția francezilor, a fost un Peugeot 205 SR vopsit în roșu, din anul 1984. Pe acesta, soția președintelui îl conducea singură pe drumurile din Corrèze.
Nu doar Jacques Chirac a folosit modele 607, ci și Nicolas Sarkozy. El a folosit un 607 cu o caroserie inedită, care avea plafon retractabil în partea din spate.
În 2007, echipa lui Nicolas Sarkozy căuta un vehicul pentru ceremonia de învestire de la Champs Elysées. Cineva s-a gândit la conceptul Peugeot 607 Paladine, prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2000. Produs pentru Peugeot de carosierul Heuliez, acest model era o limuzină de peste 5 metri, cu o caroserie landaulet și un plafon de sticlă retractabil ce acoperea locurile din spate. Interiorul a fost amenajat de tapițerul Hermès cu piele premium în nuanță de albastru și crem. A fost montat un bar, două fotolii reglabile electric și un scaun rabatabil cu spatele la șosea, pentru însoțitori.
La cererea echipei lui Nicolas Sarkozy, Peugeot 607 Paladine a fost luat de la Muzeul Peugeot și, pe 16 mai 2007, Franța și întreaga lume l-au văzut defilând pe Champs-Elysées. Instalarea mecanismului de plafon retractabil presupunea un rezervor mai mic de combustibil. Capacitatea sa ajunsese la doar 6 litri. Având în vedere greutatea mașinii și consumul crescut de combustibil al motorului de V6, 607 Paladine nu a mai fost folosit.
Ultimul Peugeot folosit de un președinte francez este modelul 5008. Emmanuel Macron, noul președinte ales, a sosit la ceremonia din 14 iulie 2017 cu o astfel de mașină.
Din motive evidente de securitate, Președinția Republicii Franceze a impus secretul asupra specificațiilor tehnice ale mașinii. Tot ceea ce știm este că acest Peugeot 5008 a fost produs, ca și toate modelele Peugeot 5008, la fabrica din Rennes. Mai apoi, a fost încredințat companiei bretone Centigon, care s-a ocupat de blindarea vehiculului. Centigon este noua denumire a companiei Labbé. Aceeași care s-a ocupat și de blindarea modelului 605.
Singurele informații furnizate despre 5008 se referă la amenajarea scaunelor din spate. Acum există doar două locuri individuale și o consolă centrală. De asemenea, se mai specifică montarea luminilor frontale pe grila radiatorului și aplicarea emblemei Președinției Republicii Franceze pe caroserie.