Peugeot renunţă la maşinile neprofitabile şi se înscrie ca rival pentru Volkswagen
Actualul CEO al grupului PSA, Carlos Tavares, îşi doreşte ca în următorii ani să transforme Peugeot într-un producător de serie haute de gamme. Cu alte cuvinte, ceea ce domnul Tavares doreşte să spună este că peste opt ani, clientului îi va fi din ce în ce mai greu să aleagă dintre un Peugeot şi un Volkswagen, indiferent de criteriile de selecţie.
În acest moment, din punctul de vedere al valorii nete pe piaţa europeană, există o diferenţă de 6,5 procente între Volkswagen şi Peugeot (în favoarea Volkswagen), cifră pe care Tavares şi-a propus să o reducă la 4,7% până în 2016 şi sub 3% până în 2020. Planul botezat de Peugeot „Back to the Race” a demarat, practic, cu modelele 208, 2008 şi 308, despre care CEO-ul grupului francez afirmă că sunt echivalente modelelor omoloage Volkswagen în termeni de tehnologie şi calitate.
Citeşte aici testul nostru cu Peugeot 208, micul temerar care a reînviat Sochaux-ul
Una dintre schimbările vizibile prin care va trece Peugeot în următorii ani va fi micşorarea gamei de modele, de la 25 (câte sunt în prezent) până la 16 (în 2018), apoi la 13 (până în 2022). De asemenea, doreşte să diferenţieze Peugeot de Citröen prin reducerea, pe cât posibil, a numărului de modele „dublură” – Peugeot 108 / Citröen.
Cu toate că Tavares nu a nominalizat modelele Peugeot care vor ieşi din gama producătorului francez, pot fi indicate cu uşurinţă câteva modele: 108 va ieşi din producţie la finalul ciclului de viaţă actual, lăsând titular în segmentul mini pe C1. De asemenea, segmentul MPV-urilor mari va fi lăsat în grija lui Citröen C8, Peugeot 807 părăsind în viitor gama. Cabrioletele 207CC şi 308CC nu vor primi înlocuitori, iar 4008 (bazat pe Mitsubishi ASX), 3008 şi 5008 – modele care nu s-au bucurat de prea mult succes în vânzări – s-ar putea să nu primească, nici ele, generaţii noi.
„Adevăratul trei-sute-opt” – test drive în România cu noul 308
Peugeot se va concentra, aşadar, pe clasele subcompactă, compactă şi medie, cu modele prezente în cele mai cunoscute trei versiuni de caroserie – hatchback, sedan şi break. În segmentele C (clasa compactă) şi D (clasa medie) va veni cu oferte de crossover bazate pe platforma modulară MP2 (pe care deocamdată stau C4 Picasso şi Peugeot 308).
Şi pentru Citröen există planuri de remodelare a gamei. Până în 2022, Tavares doreşte să o reducă până la şapte modele, în timp ce DS va deveni o marcă de sine stătătoare şi va avea, la rându-i, şase modele până în 2022.
Sursa: Automotive News Europe