Peugeot renunţă la acronimul GTI
Peugeot 106 GTI, Peugeot 205 GTI, Peugeot 206 GTI şi (poate)
Peugeot 207 GTI au fost la vremea lor unele dintre cele mai
apreciate hot hatch-uri. Cunoscătorii încă le mai pomenesc în
istorisirile de altă dată şi în special Peugeot 205 GTI încă se
clasează în majoritatea topurilor all-time modele sportive. Dar
Peugeot nu consideră că denumirea GTI mai are vreo valoare şi
anunţă prin vocea directorului de Marketing Cristian Stein că
nu vor mai exista modele GTI şi că aceste versiuni
vor fi închise definitiv în cartea de istorie.
În schimb, strategia Peugeot în materie de sportivitate se va
manifesta în spiritul lui Peugeot RCZ. Astfel francezii vor
pregăti un model şi mai mic, care se va plasa ca şi concurent
pentru Renault Twing’up, viitorul CC de clasă mică de la
Renault. Mai mult decât atât Peugeot nu intenţionează să mai facă
niciun fel de continuarea a legendarelor hot hatch-uri, nici măcar
sub o altă denumire. Mai mult decât atât, anunţă că nici WRC-ul nu
îi tentează atâta timp cât Citroen se aliniază pe macadam.
Peugeot 205 GTI este cel mai reprezentativ GTI
franţuzesc, fiind fabricat între 1984 şi 1994. Revista CAR
Magazine i-a acordat chiar titlul de „Maşina Anilor ’90”, fiind
considerată încă de mulţi un etalon în ceea ce priveşte segmentul
hot hatch. A avut două motorizări de 1.6 litri de 115 CP şi de 1.9
litri de 128 CP, dar cu o masă un pic peste 800 kg, era un adevărat
exemplu de sportivitate.