Peugeot introduce pe SUV-urile 3008 și 5008 un nou sistem hibrid pe 48 de volți. În timp, acest nou propulsor va ajunge și pe alte modele.
Peugeot prezintă o gamă nou de tehnologii, care să creeze o punte către era electrică. Printre acestea se numără și noul sistem hibrid conceput de Stellantis, care va fi oferit pe SUV-urile Peugeot 3008 și 5008, înainte de a fi extins la alte modele. Acesta va completa familia deja extinsă de motoare electrificate, inclusiv variantele plug-in hybrid, 100% electrice, dar și variantele cu celule de combustibil.
Sistemul Peugeot 48V Hybrid este alcătuit dintr-un motor pe benzină PureTech, de 136 CP, cuplat cu o transmisie nouă, electrificată, cu dublu ambreiaj și 6 trepte, care include un motor electric. Cu o baterie care se reîncarcă în timpul rulării, tehnologia oferă cuplu suplimentar, turații reduse și consum scăzut de combustibil cu până la 15%. Astfel, în regim urban, un SUV de segment C echipat cu sistemul hibrid poate funcționa mai mult de 50% din timp în modul 100% electric, cu emisii zero.
Toate componentele noului motor se află sub capotă, în afara bateriei de 48V care este plasată sub scaunul din stânga față, la modelele Peugeot 3008 și 5008. Motorul de 1,2 litri, în trei pistoane, dezvoltă 136 CP și 230 Nm. Transmisia automată electrificată, cu dublu ambreiaj, ar trebuie să ofere mai multă eficiență, fără pierderi de cuplu.
Motorul electric, încorporat în transmisie, dezvoltă o putere maximă de 28 CP și un cuplu maxim de 55 Nm. Acesta permite rularea vehiculului în mod 100% electric pentru situațiile cu cerințe reduse de cuplu și asistă motorul pe benzină pentru reducerea consumului. În timpul decelerării, motorul acționează ca un generator pentru reîncărcarea bateriei de 48V a sistemului hibrid. De asemenea, asigură pornirea inițială a motorului pe combustie, cu ajutorul demarorului cu curea integrat.
Modelele echipate cu noul motor hibrid au un afișaj specific. Ecranul digital indică rularea 100% electrică, fluxul de energie în sistem, nivelul de încărcare a bateriei, starea de încărcare prin indicator (Charge, Eco, Power) și procentul distanței parcurse în mod electric la un moment dat sau la finalul călătoriei.
Acest motor înlocuiește PureTech 130 EAT8 și va fi disponibil în curând și pe alte modele din gama Peugeot, cum ar fi 208, 2008, 308, 308 SW și 408. Peugeot 3008 și 5008 Hybrid vor fi produse în uzina de la Sochaux și vor fi comercializate în Europa în a doua parte a anului 2023.