Peugeot aduce la Frankfurt noul 308, 308 R şi câteva surprize
Francezii vor aduce nu mai puţin de nouă exemplare ale noului 308 la Frankfurt, în cadrul unui stand unde vor mai putea fi văzute pentru prima dată 3008 şi 5008 facelift, dar şi conceptul 2008 HYbrid Air.
Noul 308 promite să fie sensibil mai bun decât actuala generaţie. În primul rând e mai uşor, pentru că foloseşte o platformă nouă. Este şi cel mai compact din segment, accentul fiind pus pe dinamism (roţile sunt împinse cât mai spre extremităţi), iar la interior francezii au avut grijă să-l aducă la noul nivel de calitate a mărcii, început cu noile 208 şi 2008. Avem head-up display, o consolă centrală înălţată, ecran tactil de 9.7 inci şi materiale îmbunătăţite, dar şi motorizări noi. Detaliile le regăsiţi în articolul nostru dedicat noului Peugeot 308.
Noul Peugeot 308, pregătit să readucă marca pe linia de plutire
Vom merge acolo însă şi pentru două concepte mai mult decât interesante: Peugeot RCZ-R, care va apărea în producţie de serie începând din 2014. Sub capotă, el va avea noul motor de 1.6 litri şi 270 CP/330 Nm, regăsit de altfel şi pe noul Peugeot 308 R, un hothatch care promite să pună probleme mari concurenţei. Şi acesta din urmă va putea fi văzut la Frankfurt. Printre alte soluţii tehnice sport, 308 R Concept este echipat cu un diferenţial faţă de tip Torsen cu alunecare limitată şi un sistem de frânare supradimensionat. Dacă conceptul prezent la salon are o caroserie bicoloră din fibră de carbon, ne aşteptăm ca aceasta să fie înlocuită de metale uşoare pe versiunea de serie.
Peugeot 308 R Concept anunţă un hothatch care tinde să se bată cu Golf R şi să lase în urmă GTI/RS/ST-urile
În fine, mai sunt două concepte prezentate la acest salon: 208 HYbrid FE şi ONYX. Hibridul este axat pe emisii cât mai scăzute de CO2 (49 g/km raportează francezii), cu structură din materiale compozite şi policarbonaţi, sistem de propulsie ce combină un motor în trei cilindri asociat cutiei pilotate, cu un motor electric şi o baterie. 208 HYbrid FE este mai uşor cu 200 de kg faţă de echivalentul pe benzină şi vine echipat în premieră cu suspensii din materiale compozite, în timp ce anvelopele si jantele se caracterizează prin rezistenţă redusă la rulare.
ONYX supercar: cupru, baby!
Nu în cele din urmă, Peugeot ne va răsfăţa şi cu un supercar, ONYX, în buna tradiţie a mărcii. O siluetă sculpturală care ascunde sub carcasa din carbon un propulsor V8 hibrid HDi 3,7 l de 600 CP, instalat în poziţie centrală în spate. Interesantă este şi alegerea materialelor pentru acest concept-car: cupru pentru aripi şi portiere, carbon negru mat pentru celelalte părţi ale caroseriei, fapt care va duce la schimbarea aspectului maşinii în timp.
Rămâne să vă arătăm noutăţile Peugeot în direct de la Frankfurt!