Producătorul francez Peugeot a dat startul producției primului model alimentat cu pilă de combustie din istoria mărcii. Este vorba despre noul Peugeot e-Expert Hydrogen, care adaugă în gama autoutilitarei franceze cel de-al treilea tip de sistem de propulsie, după cele diesel și electric.
Versiunea alimentată cu pilă de combustie pe bază de hidrogen debutează pe piață la 15 luni de la lansarea celei „full electric”.
Noul sistem de propulsie se integrează perfect în compartimentul motor și sub caroseria lui e-Expert Hydrogen, fără ca volumul de încărcare să aibă de suferit.
Modelul este disponibil în două variante de caroserie: Standard și Lung. Volumul de încărcare este de 6,1 m³, același pe care îl oferă versiunea cu motor diesel și cea electrică.
Peugeot e-Expert Hydrogen a primit o baterie derivată din cele de pe versiunea electrică. Aceasta are o capacitate de 10,5 kWh și se încarcă de la priză. Datorită rulării fără emisii, modelul poate livra mărfuri inclusiv în centrele orașelor istorice, unde modelele cu motoare clasice, cu combustie, sunt interzise.
Umplerea rezervorului cu hidrogen se realizează în trei minute. Autonomia declarată de francezi cu un plin de hidrogen este de 400 de kilometri. Rămânând la cifre, viteza maximă pe care o poate atinge utilitara Peugeot este de 130 km/h.
Potrivit informațiilor furnizate de Peugeot, primul vehicul va fi livrat înainte de Crăciun companiei „Watea”. Aceasta este o filială a grupului Michelin dedicată soluțiilor de mobilitate verde.
Sursa: Peugeot/Stellantis