Peugeot 308 RC Z

Publicat: 30 07. 2007, 18:56

Maşina este un coupe compact, cu 2+2 locuri, o configuraţie văzută doar pe CC-urile 206 şi 207. Una dintre caracteristicile maşinii este utilizarea intensivă a aluminiului şi fibrei de carbon, pentru a conferi maşinii o masă proprie cât mai redusă, de numai 1.200 kg. Pentru ca acest concept să aibă premise pentru a putea fi produs în serie, faptul că este bazat atât vizual, cât şi tehnic pe berlina compactă 308 nu a fost ascuns, RC Z împrumutând foarte multe elemente stilistice cunoscute.

Maşina are o lungime de 4,2 metri, similară cu a berlinei 308, în timp ce înălţimea este de numai 1,3 metri, ceea ce îi conferă conceptului atât un aspect foarte dinamic, cât şi un coeficient redus de aerodinamicitate. Din panoplia noilor tehnologii nu lipsesc stopurile cu LED-uri, luneta din policarbonat sau procesul special de creare a vopselei "metallic grey", care dă impresia că maşina este o sculptură în metal, care rulează pe jante generoase de 19", încălţate cu pneuri Michelin şi care ascund discuri de frână cu un diametru de 360 mm.

Interiorul este descris de către creatori ca un "laborator de idei" în ce priveşte particularităţile ţinând de securitate şi gadgeturi electronice. Totodată, habitaclul păstrează, în mare, liniile modelului de serie, însă cu foarte multe tuşe care sporesc exclusivismmul maşinii, cum ar fi inserţiile metalice, pielea care acoperă până şi bordul sau ineditul ceas central "Bell&Ross". Prin rabatarea scaunelor spate, portbagajul oferă chiar suficient spaţiu pentru transportul unui mountainbike.

Motorul ales pentru propulsia acestui concept este un turbo de 1,6 litri, care dezvoltă 218 CP faţă de 175 CP, cât are pe 207 RC, datorită modificării cartografiei. Cutia de viteze manuală cu şase trepte transmite această putere şi cuplul de 280 Nm (300 Nm în regim de overboost) punţii faţă, maşina fiind capabilă să atingă 235 km/h, demarajul 0-100 km/h fiind realizat în 7,0 secunde. Ecologia a fost chiar mai importantă, consumul mediu cifrându-se la 6,7 litri/100 km, cu o valoare de numai 160 g/km pentru emisiile de CO2.