Câştigul celui de-al cincilea mare constructor auto mondial a depăşit estimările analiştilor, de 1,545 miliarde de euro, în pofida pierderii de 1,49 miliarde de euro consemnată de divizia americană Chrsyler, care va fi preluată de fondul de investiţii Cerberus Capital Management.
Vânzarea Chrysler pune capăt unei fuziuni convenite în urmă cu nouă ani între producătorul mărcilor americane Jeep, Dodge şi Chrysler şi compania germană Daimler-Benz. Profitul net al DaimlerChrsyler a urcat cu 152%, la 1,97 miliarde de euro, pe fondul câştigului obţinut din vânzarea de acţiuni ale grupului european de aeronautică şi apărare EADS. Rezultatele aferente primului trimestru din 2007 sunt primele prezentate de Daimler conform standardelor internaţionale de raportare financiară (IFRS). Pentru 2007, Daimler estimează că va înregistra un profit EBIT de şapte miliarde de euro, excluzând impactul vânzării Chrysler.
Divizia Mercedes Car Group, care include mărcile Mercedes-Benz, Maybach şi Smart, a înregistrat un profit EBIT peste estimări, de 792 milioane de euro. Firma are ca obiectiv o marjă operaţională de cel puţin 7% în acest an, comparativ cu 6,6% în ultimul trimestru din 2006. Pierderea Chrysler Group reprezintă dublul estimărilor analiştilor, în condiţiile în care costurile de restructurare ale unităţii au atins 914 milioane de dolari în perioada menţionată.
Compania americană, implicată într-un proces de restructurare care prevede disponibilizarea a 13.000 de angajaţi, estimează o pierdere EBIT de 1,6 miliarde de euro, la nivelul întregului an, în pofida creşterii vânzărilor, în special în afara SUA. Susţinută de expansiunea transportului rutier, la nivel mondial, divizia de camioane a raportat un profit operaţional în creştere cu 25%, la 528 milioane de euro.
Cotaţia tilturilor DaimlerChrysler a urcat cu 3,7%, până la 12:19 GMT, la 63,98 de euro, depăşind avansul de 0,8% al indicelui bursier european DJ Stoxx din sectorul auto.