Permisele suspendate pot fi trimise poliției prin curier
Permisele suspendate pot fi trimise poliției prin curier sau poștă pe perioada declarării stării de urgență. De asemenea, cererile de restituire a documentelor reținute se pot transmite în același mod, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului.
Activitatea cu publicul a autorităților a fost adaptată pentru a preveni răspândirea virusului chinezesc. Astfel, mai multe operații pentru care de regulă era necesară prezența șoferilor la ghișeu pot fi derulate acum prin intermediul serviciilor poștale și de curierat.
Astfel, cei cu permisul suspendat îl pot preda polițiștilor și prin poștă sau servicii de curierat. De asemenea, la fel se pot transmite și cererile de restituire a actelor ori plăcuțelor de înmatriculare reținute de poliția rutieră. Ordonanța de urgență a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial și se aplică deja.
Cum se trimit permisele suspendate prin curier și poștă
Potrivit ordonanței de urgență a Guvernului cu numărul 83/2020, „pe durata stării de alertă declarate în condițiile legii, în vederea prevenirii și combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, predarea permisului de conducere se poate face de către titularul acestuia și prin poștă și servicii de curierat, cu aviz de primire, către unitatea de poliție pe raza căreia domiciliază, are reședința sau, după caz, locuiește, în situația persoanelor aflate la studii în România, în termen de 5 zile de la comunicarea ordinului”.
Totodată, cei care vor să transmită autorităților cereri pentru restituirea documentelor sau a plăcuțelor de înmatriculare reținute de poliția rutieră pot folosi, pe lângă cele două metode de mai sus, respectiv poștă sau curier, și faxul ori e-mailul pentru a face acest lucru.
Cei care fac aceste solicitări vor primi documentele sau plăcuțele de înmatriculare la adresa de corespondență precizată în cererea făcută anterior, după prezentarea dovezii încetării motivului pentru care documentul a fost reținut.
Activitatea de la distanță a fost introdusă încă din perioada stării de urgență pentru anumite activități, printre care și cele desfășurate de serviciile de permise și înmatriculări. Nu este singura activitate care poate fi desfășurată prin corespondență. Recent, inclusiv actele necesare cumpărării unei mașini prin programul Rabla se pot transmite online și prin corespondență.