Cât de periculos este să transporți obiecte mari și grele neasigurate cu mașina?
Ai obiceiul de a pleca în vacanță cu mașina plină de bagaje? Mai multe dintre acestea ajung și în cabină? Sau poate transporți obiecte mari și grele fără să le asiguri corespunzător? ADAC a făcut publice imaginile care te vor convinge că asemenea practici îți pun viața în pericol.
Două mașini identice, Volkswwagen Golf Variant, aceleași bagaje, asigurate diferit. Acesta este testul care demonstrează că îți riști viața dacă bagajele grele rămân libere prin mașină atunci când pleci la drum. Ce efect au acestea asupra ocupanților în cazul unui impact?
În prima simulare de accident, obiectele mari și grele încărcate în mașina cu bancheta rabatată au fost asigurate corespunzător. Impactul frontal cu o barieră fixă a avut loc la o viteză de 45 km/h.
Deși viteza nu este una foarte mare, încărcătura nefixată se deplasează în față și scaunele pasagerilor sunt lovite violent. Astfel, centurile de siguranță și airbag-urile declanșate nu își pot îndeplini corespunzător funcția pentru care au fost proiectate. Mai mult, obiectele grele dislocă scaunele din elementele lor de fixare. În plus, obiectele mici devin adevărate proiectile la bord, lovind capetele ocupanților și parbrizul.
Șeful diviziei de siguranță de la ADAC, Volker Sandner, susține că “Într-o coliziune la o viteză de 45 km/h, o încărcătură de 145 de kilograme aplică o forță de peste șapte tone pe centurile de siguranță, ceea ce corespunde greutății unui elefant adult.”
Ce este ADAC, care a demonstrat că e periculos să transporți obiecte mari și grele neasigurate în mașină?
ADAC este o asociație automobilistică din Germania, fondată în urmă cu 117 ani. Acronimul vine de la Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V. (Asociația Automobilistică Generală).
Acesta are, la ora actuală, nu mai puțin de 21,2 milioane de membri, fiind cea mai importantă asociație de acest tip din lume. Părinții știu că scaunele auto pentru copii trebuie să treacă mai întâi testele desfășurate de ADAC pentru a fi considerate sigure. Asociația nu testează decât scaune concepute pentru rear-facing prelungit (până la 4 ani sau 18 kilograme) și susține că poziția unui copil cu spatele la sensul de mers este de 5 ori mai sigură decât cea cu fața la sensul de mers.
VIDEO: