Pericolul cauciucurilor de iarnă lăsate pe maşini peste vară
Cauciucurile de iarnă folosite vara sunt cauza principală a exploziilor. Motivele ar fi comoditatea sau lipsa banilor. Dacă există o lege care reglementează tipul de cauciuc folosit pe maşină iarna, pentru perioada verii nu există aşa ceva, astfel mulţi şoferi îşi cumpără un singur set de cauciucuri, de iarnă în cele mai multe cazuri, şi le folosesc şi peste vară. Acest lucru este total greşit şi reprezintă un pericol, scrie Adevarul.ro. Cauciucurile de iarnă pe un asfalt cald lungesc distanţa de frânare, ceea ce reprezintă un pericol în plus pentru siguranţa rutieră.
Caracteristicile cauciucurilor de iarnă şi de vară sunt diferite, de la structura cauciucului din componenţă până la modul său de comportare în contact cu asfaltul.
„Am văzut prin oraş multe maşini cu anvelope de iarnă. Anvelopele de iarnă sunt construite şi concepute în aşa fel încât ele să reziste la temperaturi foarte scăzute şi în condiţii de iarnă. Acestea îşi pierd din calităţi la o temperatură de peste 7 grade Celsius. Vara temperatura asfaltului poate trece liniştit de 50 de grade Celsius. În concluzie, anvelopele de iarnă îşi pierd majoritatea calităţilor în timpul verii. O anvelopă de iarnă utilizată vara nu mai are randament în timp de iarna, sezonul următor. Este aproape la fel ca şi cum am umbla vara încăltaţi în bocanci. Nu uitaţi, anvelopele sunt singurul contact al maşinii cu solul, asta dacă folosiţi anvelopele corespunzătoare”, afirmă Marius Ionuţ, reprezentantul unei firme de profil, pentru sursa mai sus citată.