Circulația pe autostrada Sibiu Deva este în pericol după surparea unui mal al râului Orăștie, chiar sub un pod al autostrăzii. Reprezentanții CNAIR spun că motivul erodării ar fi schimbarea cursului apei din acel loc.
Semnalul de alarmă a fost tras de un localnic din Orăștie, care a postat pe Facebook fotografii în care se observă malul surpat de sub podul autostrăzii dintre Deva și Orăștie.
„Nu mai durează mult și o să ieșim de pe autostradă direct în râu. Schimbăm mașina cu barca. Autoritățile în măsura să rezolve aceasta problemă nu au nici un stres, pe ele nu le interesează deloc”, a scris bărbatul pe pagina de Facebook „Orastie, TE IUBESC !!!!!!”.
Contactați, reprezentanții CNAIR spun că au convocat Comitetul pentru Situații de Urgență a județului Hunedoara și că monitorizează situația, urmând să ia măsuri atunci când va fi cazul. În plus, echipele Secției Întreținere Autostrăzi DRDP Timișoara au efectuat o revizie a sectorului de autostradă cuprins între km 369+400 – km 335+000.
„S-a constatat că, în amonte de pod, la km 340+808 s-a produs schimbarea cursului apei, ceea ce a determinat erodarea accentuată a malului drept, fapt care a dus la demolarea acestui mal pe o lungime de 200 metri în amonte”, este una dintre explicațiile autorităților. Zona erodată de râul Orăștie se află după gardul de protecție al autostrăzii A1.
„CNAIR S.A., prin DRDP Timișoara a notificat instituțiile abilitate să rezolve problema extinderii erodării malurilor pentru a nu fi pusă în pericol siguranța corpului autostrăzii. În urma ședinței de astăzi a Comitetului pentru Situații de Urgență a județului Hunedoara, s-a luat decizia intervenției imediate a Administrației Bazinale de Apă Mureș pentru a elimina fenomenul de erodare. DRDP Timișoara va monitoriza situația și, la nevoie, va asigura măsurile necesare pentru siguranța circulației”, au mai transmis, prin intermediul unui comunicat, autoritățile competente.
Nu este prima oară când apar probleme pe autostrada Sibiu Deva. Aceasta a mai fost denumită și Autostrada Meșterul Manole, după ce o porțiune a acesteia a trebuit reconstruit în 2016. Anul trecut, același sector s-a tasat, ceea ce a impus restricții severe de viteză în zonă.