Pericol de electrocutare: Volkswagen E-Bugster
Noul Volkswagen Beetle a atras ceva priviri, anul trecut, când a apărut pentru prima dată pe străzi, cu o infuzie considerabilă de ego masculin, după 13 ani de metrosexualitate. Totuşi, germanii ne arată că se poate şi mai mult, dar nu numai din punctul de vedere al designului, ci şi ca propulsie, cu ajutorul conceptului electric Volkswagen E-Bugster.
Aşezat pe jante de 20 inchi şi afişând un plafon scurtat cu aproximativ 20 cm, conceptul a primit o restilizare de substanţă, faţă de versiunea de serie, materializată prin barele de protecţie noi, dotate cu LED-uri de zi în forma literei L, precum şi prin linia mediană ascendentă, finalizată cu un eleron discret.
Adevăratul punct de interes al celui mai verde Bettle pe care l-am putea conduce vreodată, însă, se află sub capotă, acolo de unde, în locul clasicului „tors” de TDI se va auzi un zumzet discret de motor electric. Propulsorul ecologic are de oferit 115 CP şi un cuplu de 270 Nm.
Autonomia estimată de Volkswagen pentru o încărcare completă a acumulatorului este de 180 km. Vorbind despre acumulator, este cazul să menţionăm faptul că acesta este de tip lithiu-ion şi poate fi încărcat atât de la o priză de 220 V, cât şi de la una de 120 V.
Operaţiunea poate fi relizată chiar şi în intervalul de 35 de minute, datorită funcţiei Quick Charge. Interiorul a fost şi el adaptat specificului electric, prin intermediul unui display care indică statusul sistemului de propulsie, precum şi nivelul de energie recuperată în momentele în care maşina frânează. În ciuda aspectului foarte apropiat de o variantă de serie, Volkswagen nu a anunţat nimic în legătură cu o eventuală intrare în producţie.