Rolls-Royce a raportat vânzări record realizate anul trecut, în ciuda unui preț mediu de aproximativ 534.000 de dolari (sau 497.105 euro) pentru mașinile sale de lux și a unei scăderi a cererii venite de pe piața chineză.
Producătorul britanic de automobile, care a început sub numele de Rolls-Royce în Manchester, Anglia, în urmă cu aproape 120 de ani, este acum deținut de BMW Germania. Compania a declarat că a vândut 6.021 de mașini în 2022, o creștere de la 5.586 în 2021, un alt moment de record pentru vânzările producătorului britanic, transmite Reuters.
În topul vânzărilor Rolls-Royce s-a aflat SUA, rămânând piața cu cea mai mare cerere, având aproximativ 35% din vânzările din 2022. În China, a doua cea mai mare piață a producătorului de automobile, impedimentele legate de coronavirus au dus la o scădere a vânzărilor. Dar CEO-ul Torsten Müller-Ötvös a declarat într-o prezentare online că această scădere a fost compensată de creșterea pe alte piețe.
„Registrul nostru de comenzi se întinde până în 2023 pentru toate modelele”, a spus Müller-Ötvös. „Nu am văzut nicio încetinire a comenzilor”.
Rolls-Royce a transmis că precomenzile pentru Spectre, modelul complet electric, care urmează să fie pus în vânzare la sfârșitul anului 2023, au depășit toate așteptările și previziunile.
CEO-ul a declarat reporterilor că o creșterea anticipată pentru 2023 a venit în ciuda faptului că Rolls-Royce și-a oprit vânzările în Rusia, care de obicei reprezentau între 250 și 300 de unități pe an, în urma invaziei sale a Ucrainei în februarie.
Müller-Ötvös a spus că abordarea personalizată a mărcii de lux a dus la comenzi „din ce în ce mai imaginative, personale și mai exigente din punct de vedere tehnic” venite din partea clienților. Compania, care are în prezent 2.500 de angajați continuă să primească un număr mare de comenzi, în ciuda prețului piperat, de aproximativ jumătate de milion de euro al unei mașini.