Un ARO M461 a fost listat la vânzare pe OLX. Mașina are aproape 50 de ani, dar a fost recondiționată și poate fi utilizată și în prezent. Off-roaderul românesc va stârni atenția nostalgicilor.
Chiar dacă uzina și-a încheiat activitatea de aproape două decenii, automobilele produse de ARO încă reaprind amintiri pentru cei ce au avut ocazia să conducă astfel de mașini sau să călătorească drept pasageri cu una.
Primul vehicul de teren produs de ARO a fost IMS-57, o mașină spartană, fără dotări de confort, creată doar pentru aplicații utilitare. A fost urmat de o evoluție numită IMS-59, după care a fost lansată mașina care ne interesează pe noi, anume M461. Lansat în 1964, noul model a primit îmbunătățiri comparativ cu predecesorii săi.
Mașina listată la vânzare pe OLX este un exemplar produs târziu, în 1975, care a fost recondiționat și care este înmatriculat drept vechiul istoric. Din pozele încărcate de vânzător, mașina chiar arată bine dar, așa cum specifică și proprietarul, mașina a fost recondiționată pentru a fi folosită, nu a fost o recondiționare la grad de concurs.
Chiar și așa, mașina se prezintă bine, caroseria este dreaptă, vopseaua arată bine, fiind destul de nouă ținând cont că avem de-a face cu o mașină recondiționată. De asemenea, în anunț este specificat faptul că mașina vine echipată cu anvelope originale Danubiana, ceea ce completează aspectul autentic al mașinii.
Și interiorul este foarte prezentabil, pe cât se poate. Trebuie să luăm în calcul că este o cabină simplă, spartană, fără prea multe dotări de confort, așa cum ne-am obișnuit să găsim pe mașinile moderne.
Nici motorul de 2,5 litri, pe benzină, nu este tocmai cel mai modern, dar este cel al mașinii, original. Acesta produce 70 CP și permite mașinii să atingă o viteză maximă de 100 km/h. Nu viteza maximă era scopul acestei mașini, ci abilitățile bune în teren, de care a și dat dovadă.
Prețul cerut pentru acest ARO M461 din 1975 este de 12.500 de euro. Credeți că merită suma cerută de vânzător?