Dacă înainte cu ceva vreme mulţi dintre noi obişnuiam să ne înregistrăm muzica pe casete audio BASF, puţini dintre noi ştim că astăzi vopseaua de pe Dacia şi Ford-ul nostru vine de la aceeaşi companie.
Poate ştiaţi că BASF este unul dintre principalii furnizori de produse chimice destinate industriei auto, furnizând o gamă largă de produse, de la materiale plastice, poliuretani, catalizatori auto, lacuri şi vopsele, produse pentru textile şi piele, până la aditivi pentru combustibili ,materiale catodice şi electroliţi pentru bateriile litiu-ion de înaltă performanţă.
Ce nu ştiaţi e că în România, compania germană colaborează cu cei doi producători de automobile: Dacia Renault şi Ford. Spre exemplu, ştergătoarele de parbriz, diferite piese pentru motor, tahometrele sau ventilatoarele folosite pentru producţia de automobile din România sunt fabricate din materiale BASF. De asemenea, toate modelele Dacia construite în România sunt vopsite cu produse BASF.
Materialele plastice încep să fie utilizate pe o scară tot mai largă în industria auto. Dacă în anul 1970, masele plastice reprezentau doar 6% din masa totală a unui autovehicul, în prezent acestea reprezintă între 12% şi 15% din masa unui model nou. Până în 2020 se preconizează o creştere de până la 25%. Cât reprezintă în medie produsele chimice din preţul unui autovehicul? Între 650 şi 850 euro.
Prezenţa nemţilor în România e de natură să ne bucure, poate aşa va creşte şi calitatea muncii prestate din vopsitoriile autohtone.