Patru Ampera s-au clasat între primele 10 vehicule. Duoul francez Bernard Darniche şi Joseph Lambert au reuşit să bată orice concurenţă. Au participat în jur de 130 de competitori de la 30 de producători, printre care şapte Ampera, inclusiv o echipă privată.
Ceilalţi competitori au fost Renault Fluence Z.E., o maşină sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV şi un Peugeot Ion. Dincolo de victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton şi Olivier Sussot s-au clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet şi Patrick Lienne au venit pe 7, iar Hanns Werner Wirth şi Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completând fantasticul rezultat.
„Succesul Ampera în acest concurs de versatilitate în condiţii de maximă provocareîi demonstrează echilibrul dintre anduranţă şi eficienţă a consumului de combustibil. Acest lucru subliniază rolul de lider pe care îl avem în domeniul propulsiei altenative,” spune Directorul pentru E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs.
Raliul a debutat în trei oraşe, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand şi Lugano, pe o distanţă de 550 kilometri prin Digne-les-Bains, capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele au trebuit să concureze pe o distanţă de 272 de kilometri, ce i-a dus prin Monaco şi ruta originală a Raliului Monte Carlo Rally. În aceste două zile, echipele au fost supuse la adevărate teste de regularitate şi au trebuit să-şi demonstreze calităţile de şoferi prin împingerea maşinilor la limită.
Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proporţii derivate din greutatea vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetică a combustibilului şi consumul acestuia, organizatorii au putut calcula o comparaţie între valori şi să realizeze un clasament general. „Tehnologia sofisticată a Ampera a fost permanent de bază şi ne-a permis acest succes enorm,” a spus copilotul francey Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alături de pilotul Bernhard Darniche. Darniche a câştigat deja legendarul Raliu Monte Carlo în 1979 şi a reuşit de mai mult de 10 ori să iasă câştigător din etapa specială de pe faimosul Col de Turini.