În mod normal, când se uzează, toate cele patru anvelope ar trebui înlocuite concomitent, chiar dacă nu s-au tocit toate la fel de mult. Dar, pentru a face economie, sunt șoferi care schimbă doar două dintre cauciucuri. Iată pe ce punte ar trebui montate anvelopele cele mai bune și ce sfat oferă specialiștii.
Majoritatea mașinilor aflate în circulație sunt cu tracțiune față, ceea ce înseamnă că setul de anvelope montate pe puntea față se vor toci mai repede.
Asta pentru că, în raport cu cele montate pe spate, sunt mai solicitate atât la plecarea de pe loc și la frânare, cât și în viraje. Dar, asta înseamnă că în cazul acestor vehicule, când înlocuim doar două dintre cauciucuri, cele noi trebuie montate pe puntea față?
Cu toate că mulți cred că anvelopele noi ar trebui montate pe puntea care asigură tracțiunea, specialiștii recomandă exact opusul.
„Anvelopele noi ar trebui montate pe puntea care nu are tracțiune. De exemplu, la o mașină cu tracțiune față, anvelopele noi se vor monta pe spate. Iar cele mai uzate vor fi aduse pe față. Aceasta e o soluție de compromis, să-i zicem, pentru a echilibra aderența mașinii. Puntea față, datorită greutății motorului și a faptului că generează tracțiunea, are o stabilitate mai mare și asigură o aderență mai bună. Așa că, deși cauciucurile vor fi ceva mai uzate, mașina va sta ok pe șosea. Dar, dacă cele uzate rămân pe spate, riscul de derapaj în viraje sau la frânare bruscă, va crește”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
Așadar, o mașină va păstra direcția mai bine atunci când montezi cele mai bune anvelope pe puntea spate. Iar asta e valabil și în cazul mașinilor care au tracțiune spate.
„Și în cazul acestor vehicule, roțile mai noi sau mai puțin tocite se montează tot pe puntea spate. Pentru că aceasta prezintă cel mai mare risc de derapaj. Poate părea contra-intuitiv, dar e cât se poate de simplu. Indiferent dacă ai tracțiune față sau spate, anvelopele noi le montezi pe spate, iar pe cele uzate pe puntea din față”, a mai explicat mecanicul.
Acest lucru devine evident în special în condiții de aderență scăzută, cum ar fi pe asfalt ud sau acoperit cu gheață sau zăpadă.