BMW a pregătit pentru Salonul Auto de la Paris (4 – 14 octombrie) cel puţin patru lansări. Selecţia de produse noi pe care bavarezii le-au pregătit include BMW Seria 3, BMW X5, BMW Seria 8 şi BMW Z4. BMW Seria 3 Sedan, una dintre cele mai aşteptate prezenţe de la standul companiei, vine cu soluţii complet noi pentru suspensia roţilor, direcţie, amortizoare/suspensie şi frâne, toate pentru optimizarea confortului călătoriei şi performanţelor dinamice. Portofoliul de motorizări este dominat de unitatea pe benzină, cu patru cilindri, ce a fost complet revizuit. Este cel mai puternic motor cu patru cilindri ce a fost disponibil vreodată la un model BMW de serie. Cu toate acestea, datele de consum sunt mai mici cu aproape 5% faţă de cele ale predecesorului său: un factor care contribuie la acest aspect este transmisia Steptronic cu opt trepte ce a fost dezvoltată suplimentar. Nu numai caroseria este mai uşoară şi mai rigidă ca design decât cea a modelului predecesor: acelaşi lucru este valabil şi pentru punţile faţă şi spate ale noului BMW Seria 3 Sedan. Rezultatul este o orientare specifică a cineticii şi a elastocineticii punţilor către proprietăţi sportive superioare.
Lansarea producţiei noului BMW X5 a fost anunţată încă din luna iulie. Odată cu a patra generaţie BMW X5, noul model se alătură unui portofoliu remarcabil. Când a fost lansat acum aproape 20 de ani, versiunea originală BMW X5 a lansat nu numai familia de modele BMW X, ci şi segmentul Sport Activity Vehicle (SAV) în industrie. De atunci, BMW X5 s-a impus categoric despre unul din pilonii portofoliului de modele BMW, fiind vândut în peste 2,2 milioane de unităţi în lumea întreagă pe parcursul celor trei generaţii. În SUA, BMW X5 a fost printre cele mai bine vândute trei modele BMW în fiecare an cu începere din 2001, pe piaţa locală este de mai bine de zece ani, constant, cel mai popular model al mărcii. Succes deosebit pe piaţa americană a venit pe fondul a numeroase extinderi ale uzinei BMW din Spartanburg – acum este cea mai mare uzină BMW din lume.
Şi noul BMW Seria 8 Coupé a început producţia tot în luna iulie, la uzina BMW Group din Dingolfing. Un lucru ştim sigur despre noul BMW. Modelul 840d xDrive Coupé se bazează pe un motor diesel pentru a furniza tracţiune superioară şi consum de combustibil redus. Motorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, generează o putere maximă de 320 CP şi un cuplu maxim de 680 Nm. Pe lângă asta, caroseria noului automobil sport include folosirea oţelului, plasticului, aluminiului şi afibrei de carbon. Pentru prima dată în producţia de serie a unui model BMW, acoperişul este disponibil din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) – material care este produs tot la uzina din Dingolfing printr-un proces inovator de presare umedă. Această soluţie era rezervată până acum pentru modelele mărcii BMW M.
Prezentat într-un cadru restrâns la Pebble Beach la sfârşitul lui august, BMW Z4 M40i First Edition se mândreşte cu un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 250 kW/340 CP, şi suspensie sport cu amortizoare controlate electronic, sistem de frânate M Sport şi diferenţialului M Sport controlat electronic din transmisia punţii spate. Automobilul BMW M Performance sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde.