Echipa de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas a apelat, în urmă cu patru ani, la ajutorul unui medic de la NASA. Pentru a-și regla somnul atunci când călătoresc, piloții, inginerii și șefii echipei primesc pastile de somn asemănătoare cu cele luate de astronauți în spațiu.
Membrii echipei de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas petrec aproximativ 800 de ore pe an în avion și aproximativ 250 de nopți în hoteluri. În urmă cu câțiva ani, cei din echipă aveau probleme majore cu somnul atunci când călătoreau spre est, probleme care aveau consecințe negative asupra performanțelor lor. Oboseala provocată de decalajul de fus orar trebuia ținută sub control. Pentru acest lucru, echipa a apelat la un medic care lucrează și cu NASA. Piloții Lewis Hamilton și, la acea vreme, Nico Rosberg, înlocuit între timp de Valtteri Bottas după retragearea neamțului, au fost primii care au intrat în programul de optimizare a somnului.
Înainte de colaborarea cu specialistul Steven Lockeley, aproape nimeni din echipă nu dormea înaintea Marelui Premiu al Japoniei. Acesta dezvoltă planuri personalizate de odihnă atât pentru piloți, cât și pentru echipa tehnică și echipa executivă de la Mercedes.
Fiecare membru al echipei are la el o cutie cu un kit pentru odihnă: mască pentru a ține lumina departe, dopuri de urechi, dispozitive de iluminare care stimulează producerea melatoniei, hormonul somnului, în organism. În cutia secretă se regăsesc și pastile.
Oricât pare de greu de crezut, medicul de la NASA le dă piloților pastile de relaxare, pastile de somn, dar și pastile de relaxare, care le schimbă total dispoziția. “Dacă mă vedeți zâmbind ciudat în timpul unui zbor, să știți că am luat o astfel de pastilă”, spune șeful diviziei de motorsport de la Mercedes-AMG, Toto Wolff.
Echipa lucrează la foc automat în timpul săptămânii. Ziua de muncă începe foarte devreme și se prelungește uneori până spre miezul nopții.
Miercuri sau joi, piloții, staff-ul și echipa executivă decolează către destinația unde are loc cursa. Lucrurile nu stau altfel nici acolo. Urmează realizarea ultimelor setări petnru ca monopostul să fie calibrat pentru circuit, antrenamente, ședințe, calificări. Iar duminică este ziua cea mai stresantă, în care piloții iau startul în cursă. O noapte pierdută de oricine din echipă poate echivala cu un dezastru pe circuit. Nimeni nu-și permite să nu doarmă.
După curse, cei din echipă pun în aplicare programele personalizate de recuperare și de somn dezvoltate de specialistul de la NASA.