Parlamentul European a aprobat noile standarde de poluare Euro 7. Care sunt cele mai importante schimbări?
Parlamentul European a adoptat oficial noile norme de poluare Euro 7. Acestea vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope.
Noile norme de poluare Euro 7 au fost adoptat de Parlamentul European. Noul set de reguli pentru reducerea poluării a fost aprobat cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri. După cum știm deja, noile norme de poluare urmează să intre în vigoare în 2026, dar mai întâi trebuie să primească aviz oficial din partea Consiliului Europei, scrie Economica.net.
Pentru autoturisme și camionete vor fi menținute actualele condiții de testare Euro 6 și actualele limite ale emisiilor pentru gazele de eșapament. Pentru autobuze și camioane, se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de drum, menținându-se în același timp condițiile actuale de testare Euro 6.
Noile standarde Euro 7 vor include limite pentru particulele emise de frâne și anvelope
În premieră, noile standarde de poluare Euro 7 vor include și limite de emisii pentru particule rezultate din sistemul de frânare (PM10) pentru autoturisme și camionete și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul automobilelor electrice și hibride.
Astfel, odată cu intrarea în vigoare a noilor norme de poluare, fiecare vehicul va fi însoțit de un pașaport de mediu. Acesta va include informații despre consumul de carburant sau de energie electrică, despre limitele emisiilor de CO2 și despre alți poluanți, precum și informații despre autonomie (în cazul mașinilor electrice), dar și date despre starea de sănătate a bateriei.
„Am reușit să găsim cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor”, a declarat raportorul european Alexandr Vondra. „Dorim să asigurăm accesibilitatea noilor mașini mai mici cu motoare cu ardere internă pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea preconizată a sectorului. De asemenea, în UE se vor verifica de acum emisiile provenite de la frâne și pneuri și va asigura o durabilitate mai mare a bateriilor”, a adăugat Alexandr Vondra.