Parlamentul European a anunțat noua țintă de reducere a emisiilor. Motorul termic nu are nicio șansă
Parlamentul European a anunțat noua țintă de reducere a emisiilor, iar aceasta este una mai mare chiar decât cea propusă de Comisia Europeană. Ambițiosul plan de reducere a emisiilor trimite, fără echivoc, motorul termic la lada de gunoi a istoriei.
Parlamentul European a votat în favoarea reducerii cu 60% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030. Decizia este o victorie a unei coaliții a deputaților verzi, socialiști și democrați și Renew Europe, relatează Politico.
Este un obiectiv mai ambițios decât cel actual, care prevede o reducere cu 40 la sută a emisiilor și este cea mai sensibilă parte a Legii Climatului, prin care obiectivul de neutralitate climatică stabilit pentru 2050 al blocului comunitar devine obligatoriu din punct de vedere juridic.
„Este un mandat foarte puternic. Parlamentul dorește ca noi să intrăm în negocieri cu Consiliul pentru o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030”, a spus Jytte Guteland, europarlamentarul socialist suedez care a gestionat dosarul în Parlament.
Ce înseamnă pentru industria auto noua țintă de reducere a emisiilor
Guteland a spus că 352 de europarlamentari au votat în favoarea acestui obiectiv, în timp ce 326 au fost împotrivă. Un vot strâns, care lasă loc la dispute și negocieri ulterioare.
Partidul Popular European, cel mai mare grup din PE, a votat împotriva reducerii cu 60% a emisiilor, motivând că acesta „merge prea departe”. În schimb, PPE a susținut planul Comisiei de reducere netă cu 55% a emisiilor față de nivelul din 1990.
Țările UE sunt încă divizate în privința susținerii unei reduceri cu 55%. Votul din PE a avut loc cu doar o săptămână înainte ca liderii UE să aibă o primă discuție cu privire la ținta de reducere a poluării și înainte de un Consiliu pentru mediu care va avea loc în 23 octombrie, unde legea privind clima va fi pe ordinea de zi.
Pentru industria auto, noua țintă de reducere a emisiilor nu va putea fi respectată decât prin trecerea la electrificare pe scară largă. Motoarele diesel, dar și cele pe benzină, vor trebui înlocuite cu variante electrice în cele mai multe aplicații. Nici chiar motorizările hibride și plug-in nu mai au un viitor în contextul noilor ținte asumate în parlamentul European.